Jump to content
Odie (Thomas)

Möte med rådjur

Recommended Posts

I går körde jag ut en lite tur för att se om jag kunde se några rådjur som jag kunde prova min lockpipa på.

efter endast 2 km vid ett gammalt gruvschakt kunde jag se dem i dimman.

1.

_DSC4098_523.JPG

2. Där var tre stycken som käkade kvällsmat och kliade sig.

_DSC4101_524.JPG

3. Jag gav första tonen från lockpipan (och kolla öronen.)

_DSC4106_525.JPG

4. Och i högfart rusade en get och stannade väldigt nära.

_DSC4152_526.JPG

5. Sen förstod jag! Hon var såklart nödig och toan var där jag satt. Innan hon gick fick jag en utskällning.

_DSC4126_528.JPG

6. Efter en stund återgick hon till flocken, men undrade nog vad det var för konstig typ, 

_DSC4199_527.JPG

Nu blir jag avis på dig. Vilken härlig serie. Toabilden blir en klar favvo, stor humor!

Den där lockpipan, vart köte du den?

Poäng blir det minsann, full pott dessutom!

post-818-0-67998300-1392921271_thumb.gif post-818-0-67998300-1392921271_thumb.gif post-818-0-67998300-1392921271_thumb.gif post-818-0-67998300-1392921271_thumb.gif post-818-0-67998300-1392921271_thumb.gif

Snyggt jobbat Odie. Finfin bilder...

Den där tutan funkar perfekt. Är säker på att du får mkt roligt med den.

Nu blir jag avis på dig. Vilken härlig serie. Toabilden blir en klar favvo, stor humor!

Den där lockpipan, vart köte du den?

Poäng blir det minsann, full pott dessutom!

attachicon.gifmotljusskydd-small.gif attachicon.gifmotljusskydd-small.gif attachicon.gifmotljusskydd-small.gif attachicon.gifmotljusskydd-small.gif attachicon.gifmotljusskydd-small.gif

Tack Rolf! Pipan jag köpte är en Buttolo och är en som man trycker på ungefär som en gummianka detta är den lättaste att använda sa dom i butiken där jag köpte den, Jag köpte min i en jaktbutik utanför Helsingbor men det finns massor av webbshopar som har den http://www.vildmarks.se/jakt/lockpipor-bulvaner/lockpipor/buttolo-radjur-p-18023.html  :)

Snyggt jobbat Odie. Finfin bilder...

Den där tutan funkar perfekt. Är säker på att du får mkt roligt med den.

Tack Cope! Ja det var en kul grej. :)

Tack för det Odie, en sådan är beställd. Mulledräckt på, rådjurstutare i ena handen och D4 med 300 + konverter i den andra handen. Sedan bara hoppas att ingen ser mig, åtminstone inga mänskliga varelser och helst inte Bambi heller.  :D

Tack för det Odie, en sådan är beställd. Mulledräckt på, rådjurstutare i ena handen och D4 med 300 + konverter i den andra handen. Sedan bara hoppas att ingen ser mig, åtminstone inga mänskliga varelser och helst inte Bambi heller.  :D

Jag hade inte mulledräkten på bara vanliga gröna kläder, kolla lite på YouTube om hur det skall låta när du lockar med buttolopipan finns det två ljud ett kontaktläte och ett ångestläte, ångestlätet är mer för att kalla på bocken. En jägare på mitt jobb berättade att han fått rådjur så nära som 1m när han var klädd i camokläder. Lycka till! :) 

Härlig serie du fått till Odie!! Lockpipan ser ut att fungera väl :)

Bara ut med dig och tuta, så vi får se fler fina bilder!!

Härlig serie du fått till Odie!! Lockpipan ser ut att fungera väl :)

Bara ut med dig och tuta, så vi får se fler fina bilder!!

Tack Mathias! Jodå den funkar mycket bra, jag är själv förvånad hur lyckad den är, det kommer säkert fler bilder med tiden. :)