Jump to content
Jens Nilsson

Lemonsplash

Recommended Posts

Jag fortsätter med detta projekt som jag nog kommer att pausa tills jag kan köra blixten trådlöst känner jag. Vet inte om detta blev så mycket bättre, men efter en par timmars stirrande på skärmen så gör ju allt det vita att ögonen värker och man ser ju till slut inte vad man gör.. :)

Men så här blev det nu, är rädd för att jag inte får det nåt mycke bättre just nu.. :blink:

1.

post-1074-0-41821100-1392841002_thumb.jpg

2.

post-1074-0-94955000-1392841012_thumb.jpg

3.

post-1074-0-56106600-1392841022_thumb.jpg

4.

post-1074-0-97959900-1392841032_thumb.jpg

Det tar sig sa mordbrännaren :)

Ingen är dålig och mina favvosar blir 2, 3 och 4.

Jag är riktigt impad över dina framsteg. Skitsnyggt helt enkelt....

En dag när jag är mottaglig får du gärna berätta på djupet om både kamerateknik och redigeringsteknik :)

Tack så mycket Cope, och ska jag berätta på djupet så måste jag också vara i rätt skick.. :D  Tror att jag slänger in en riggningsbild så länge, men det får bli i morgon i så fall, nu blir det strax kväller... ;):)

Tack så mycket Cope, och ska jag berätta på djupet så måste jag också vara i rätt skick.. :D  Tror att jag slänger in en riggningsbild så länge, men det får bli i morgon i så fall, nu blir det strax kväller... ;):)

:D

Det är ingen fara. Dom kommande dagarna har jag minimalt med datortid. Eller rättare sagt, ingen alls :(

Ja nu gjorde jag som sagt nya försök, då jag är hemma i dag. Men om det blev någon skillnad vet jag inte... jag tror att största problemet är nog att min lilla blixt som står så nära både motiv och bakgrund gör att ljuset inte sprids tillräckligt på bakgrunden, och skulle den vara längre bort är blixten för svag.

För då jag försöker ljusa upp bakgrunden för att få den så vit som jag vill överallt, så blir hela bilden påverkad av redigeringen och det ser bara konstigt och överredigerat ut..

Så jag får avvakta och se om det går göra annorlunda som sagt tidigare med en radiotrigger! :)

1.

post-1074-0-98308200-1392895043_thumb.jpg

2.

post-1074-0-43205600-1392895056_thumb.jpg

3. Här lekte jag lite med funktioner jag hittade i ACR som jag inte kände till innan. Blev lite less på allt det vita.. :lol:

post-1074-0-66581300-1392895070_thumb.jpg

Mkt snyggt Jens. Detta måste jag bara testa snarast möjligt.

Jag måste säga att du har blivit en riktig fena på detta.

Ska bli roligt att se hur det blir när du har fått dina radiosändare :)

Tack Odie! :) Det är ju lite kul faktiskt, även om det inte var någon stor bedrift. Han lägger ut dom bilder som man postar på hans sida som är gjorda med hjälp av någon av hans tekniker som han visat i sina videos! :P

Japp, nu har Gavin Hoey lagt in min bild (den första i första inlägget) i sitt album på Fb! :) Det är stort... :D

Skitroligt att höra.....Grattis.....

Grattis till att ha blivit publicerad på HANS sida! Hur kul som helst ju :) Dina sista tre bilder är jätteläckra. Vinjetteringen var ett nytt och roligt grepp :)

Tack Mona! :) Jo det var lite roligt faktiskt!

Det där med vinjetteringen visste jag inte att det kunde göras i ACR, men då jag blev lite stirrig efter all redigering med det vita tyckte jag att det blev en kul variant när jag upptäckte det.. :)