Jump to content
Martin

Fisksoppa

Recommended Posts

Då var det upp till bevis. Nu har även jag gjort fisksoppan. Den får :nyam:  :nyam: :nyam:  :nyam:  :nyam:  av 5 möjliga. Alla tyckte att den var riktigt god och den ska definitivt göras igen.

Och eftersom jag är en potatisnisse utan dess like så hade vi kokt potatis till, vilket passade alldeles utmärkt.

Fisksoppa låter inte som en höjdare i mina öron. Tror aldrig att jag har ätit det och än mindre tillagat det. Jag tror nog jag vågar lova att alla gillat denna soppa. Tack för receptet Mona, har har vi en ny favorit som dessutom var enkel att göra :)

post-882-0-60928400-1393613499_thumb.jpg

Kul Conny att du lagade soppan! Jag har aldrig haft potatis i den, men det är säkert gott det med! Det får jag prova någon gång :) Kanske blir det en lite annan smak, men då har man ju vips fått ännu ett bra recept :) Själv tar jag lite gröna ärtor ibland!

Vad hade du för fisk?

Haha...ni är så välkomna så. Om det bjuds på soppa vågar jag inte lova :)

Det blev gott med potatis till. Först tänkte jag låta den koka med i soppan men jag ångrade mig så den kokades bredvid istället. Det var tur då den gick i sönder :)

Jag är en sån som mer eller mindre kräver potatis för att jag ska må bra :)

Hör och häpna men potatis har jag även till korvstroganoff och köttfärssås. Men det är bara jag, dom andra ska ha pasta, ris och sån skit :D

Jag körde med torskfileer som jag skar i delar. Jag dubblade dessutom receptet rakt av :)

Haha...ni är så välkomna så. Om det bjuds på soppa vågar jag inte lova :)

Tack för det Conny om det inte blir fisksoppa så får vi väl nöja oss med en saftig biff.  :feed-me:

Tack för det Conny om det inte blir fisksoppa så får vi väl nöja oss med en saftig biff.  :feed-me:

Absolut :)

Jag är en sån som mer eller mindre kräver potatis för att jag ska må bra :)

Hör och häpna men potatis har jag även till korvstroganoff och köttfärssås. Men det är bara jag, dom andra ska ha pasta, ris och sån skit :D

Du är som min pappa var då! Jag trodde det bara var den äldre generationen som ville ha det så! :o:D

Du är som min pappa var då! Jag trodde det bara var den äldre generationen som ville ha det så! :o:D

Hmm, det känns som att jag står med ena foten tillsammans med den äldre generationen :D

Men det bjuder jag på, bara mina matvanor passar mig :)

Men det är det ju!!  :D  :D  :D

Fast i ärlighetens namn skall erkännas att jag också är potatisgubbe, allra helst om det är pinfärsk nypotatis, nyss uppdragna ur jorden!!  :nyam:  :nyam:  :nyam: