Odie (Thomas) 1078 Posted February 1, 2014 Mmm.. Nu blev jag hungrig igen, det ser gott ut Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted February 1, 2014 Yep det var smarrigt faktiskt! Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted February 1, 2014 Det där skulle jag kunna tänka mig exakt just nu. Mumz..... Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted February 1, 2014 Det där skulle jag kunna tänka mig exakt just nu. Mumz.....Så här sent.? Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted February 1, 2014 Så här sent.? Det är ALDRIG för sent att äta middag :nyam: Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted February 1, 2014 Tänkte inte på vem jag "pratade" med.. :D 1 Cope reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3088 Posted February 2, 2014 Kul Jens att du ville prova receptet och tyckte det var gott Det har blivit mycket uppskattad på en annan sajt. Själv gör jag denna gryta lite då och då den kalla årstiden för jag älskar grytor i alla former Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted February 2, 2014 Jo den var väldigt god! I slutet av sportlovet, vecka 9 kommer syrran m familj ner några dagar. Vi pratar om att göra den grytan då också! Och dottern tjatar titt som tätt på att jag ska göra Mathias morotskaka, så det får väl bli bak då också Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted February 2, 2014 Hinnar jag ska jag se om jag också kan prova detta i den kommande veckan. Vad är det för kött som blir bäst till denna gryta. Är det tex högrev?? Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted February 2, 2014 Jag använde högrev. Just den biten som vi hade köpt var väldigt fet, så även om jag skar bort det mesta så blev det rätt så fett. Men det är väl säkert olika på olika köttbitar. Men det finns säkert andra sorter som också funkar! Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted February 2, 2014 Synd att det blev så. Jag gillar inte en massa insprängt fett i köttet. Antingen får jag väla en högrevsbit med omsorg eller så får det bli en annan sorts kött Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted February 2, 2014 Högrev verkar vara det vanligaste köttet, men någon hade boge i sitt recept.... Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted February 2, 2014 Det där har jag ingen koll på, är inte ens allmänbildad när det gäller mat. Kan stava till sås typ... Men det borde ju rimligtvis funka med vilket nöttkött som helst nästan, så länge det går göra grytbitar av det. Biten vi hade köpte vi på en liten butik, dom hade inte så mycket urval. Det köttet var från Australien t o m, och jag var lite skeptisk men det smakade bra och det var absolut inget fel på det, förutom att det var lite väl mycket fett som fick skäras bort. 1 Cope reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3088 Posted February 2, 2014 I grytan på bilden har jag använt högrev. Även min bit var ganska fet. Det blir saftigt kött om man låter fettet sitta kvar, men mycket att skära bort när man äter. Jag äter aldrig fett på kött :smiley_vomit: Jag har ofta använt vanliga grytbitar, det funkar bra! Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted February 3, 2014 Toppen Mona. Jag ska se vad jag hittar för kött i affären Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3088 Posted February 4, 2014 Detta är ju ingen mat, men väl en fantastisk dryck till mat! Själv sörplade jag i mig denna boostade dryck som består av färskpressad apelsin, morot och ingefära till lunchen! 1 Eva Lind reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted February 4, 2014 Ja det såg ju riktigt gott ut, och det lät ju rätt nyttigt dessutom. Fin bild fick du till också! Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted February 4, 2014 Den med lite Rom i så har du en hel middag Och det var en färggrann liten rackare Share this post Link to post Share on other sites
Rolf Hellman 299 Posted February 4, 2014 Färggrann var ordet ser gott ut den skulle man säkert kunna sörpla i sig. Bra bild med fin oskärpa på bakgrunden. Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3088 Posted February 4, 2014 Tack mina herrar Har ni en råsaftcentrifug så rekommenderar jag att prova denna, så gott. Ca 2 cm färsk ingefära gjorde att den fick en angenäm hetta Den med lite Rom i så har du en hel middag Stenbit eller flytande??! :happy0045: Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3088 Posted February 4, 2014 Blir man mätt på det då?! Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted February 4, 2014 Blir man mätt på det då?! Det tror jag inte. Men det blir iaf roligare att vara hungrig Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted February 5, 2014 Dags för en dagens middag då... :feed-me: Grekisk fläskkotlett med rostad ratatouille, fetaost och bulgur Ännu en rätt från Linas matkasse, smakade underbart! Share this post Link to post Share on other sites