Jump to content
Jens Nilsson

Dagens Tips!

Recommended Posts

Här snackar vi gömsle..!

Hade ju inte som målsättning att posta länkar här varje dag precis, men kan inte hjälpa att jag hittar sånt som jag tycker kan vara värt en titt..

Som den här bloggen där en viss Alve Henricsson visar hur han byggde ett gömsle för 14 personer, när dom skulle fota gondorer.

http://alve.henricson.eu/2014/01/25/gomsle-for-kondor/

Karl'n har även en hemsida, eldslandet.com, som innehöll en hel del fina bilder på en del djur och där kan man också boka resor om man vill det.. :)

Jag såg det igårkväll. Det är korrekt att gömslet rymmer 14 fotografer............................................................... eller en Rolf :yahoo:  :yahoo: :yahoo:  

:anim_55:  :anim_55:  :smiley-violent105:  :smiley-violent105:  :smiley-violent105:  :smiley-angry039:  :smiley-angry039:

Good morning everyhopa :)

Såg en artikel i dagens Metro om en snubbe som gjort världens minsta sandslott, han har etsat ett slott på ett sandkorn och sen fotat och dragit upp den i storlek större... detta bland andra alster. Här kan man väl säga att han tagit makrofoto till en annan nivå.. :)

Killen heter Vik Muniz om man vill söka mer på honom, det fanns en del på google...! :)

http://vikmuniz.net/news/vik-muniz-the-creators-project-sand-castle

Helt otroligt....

Att det bara går att göra så, och bara  att komma på tanken. Jag vill göra ett sandslott på ett gruskorn, sen vill jag fota det och göra det jättestort :o

Det kallar jag för makro helt makalöst gjort och att bara komma på idén att försöka åstadkomma det på ett sandkorn på 0,08 mm och inte låta den rinna ut i sanden.

Fast det hade varit mer sport om han hållit sandkornet med fingrarna under arbetet.  :o

Fick ett tips av en vän om denna sida, har inte hunnit söka mer på fotografen, ska nog göra det sen. Och jag kommer att ha gott om tid till att söka på nätet, för jag får nog kasta in handduken nu och skaffa en annan hobby.. Tycker att detta var grymt! :)

http://www.boredpanda.com/snail-macro-photography-vyacheslav-mishchenko/

Dom kan vara nog så svåra att fokusera på, dom kan vara snabbare än man tror även om dom inte är lika snabba som flugor.. men lite mer tid på sig borde man ju ha att tänka på kompet osv.. :)

Vilka vackra snigelbilder! Alla är naturligtvis arrangerade, så detta fixar du Jens hur bra som helst! Bara att börja bygga liten studio med vatten, speglar och div andra tillbehör, sen plockar du sniglar i trädgården. Sommarens pyssel är klart :)