Jump to content
Rubbe

Januaris tematävling: "VATTEN"

Recommended Posts

Inledning:

Dags igen för en ny tematävling och jag sätter igång med att sätta ribban med våra kriterier. Kriterierna för att delta (är du inte medlem idag så har du ändå möjlighet att delta, läs vidare) är enkla:

1. medlem på xponerat.se

2. postat minst 10 inlägg på forumet och av dessa minst 2 trådar med egna bilder

Så till tävlingsdelen:

Tävlingen kommer att hållas öppen mellan 7/1 - 31/1, 2014.

Temat är: "Vatten". Vatten finns överallt och vi tar det för givet att det alltid kommer att finnas så därför tänker vi bara på det när vi är törstiga eller när det regnar för mycket men frånsett det så ser vi inte vattnet som det är. Kanske ser vi som fotografer vattnet mer ur ett betraktande perspektiv. Därför har jag valt vatten som tema. Vad tänker du på när du tänker på vatten? Kokande, frusen eller rinner den under en bro? Valet är ditt att presentera hur just du ser på vatten, med ett stänk (pun) av kreativitet!

1. I just den här tävlingen finns det bara en maxstorlek på din bild och den är satt till 1920 x 1280 (bredd x höjd) men du får bidra med en bild som är mindre om du vill.

2. Helst en nytagen bild men det är svårt att begränsa. Dock bör den inte ha varit publicerad här på Xponerat.

Som med tidigare tävling så är alla välkomna så länge de har uppfyllt kriterierna innan den 31/1, alltså vem som helst kan registrera sig nu och posta trådar och inlägg och därmed kvalificera sig till tävlingen.

Har ni frågor eller andra undringar så kommentera i denna tråd.

Var ska jag ladda upp mitt bidrag?

- I galleriet har jag skapat en speciell folder där ni kan skapa ert egna album och sedan ladda upp era bilder i. Ni skapar alltså ett personligt album.

- Ladda upp din/a bild/er här -> http://www.xponerat.se/index.php?/gallery/category/5-januari-temat%C3%A4vling-vatten/

Hur många bilder får jag ladda upp?

- I just denna tävling har vi inga begränsningar

Copyrighten, vad gäller?

- Dina bilder är dina oavsett utgången och du bestämmer helt över dess brukande enligt svenska copyrightlagar.

Vem ska vara domare i tävlingen?

- Admins agerar domare.

Edit: Förlängd till 31 januari.

Cope gav mig lite tips så jag har uppdaterat tävlingsreglerna med följande:

2. Helst en nytagen bild men det är svårt att begränsa. Dock bör den inte ha varit publicerad här på Xponerat.

Vi admins får ju inte delta i själva tävlingen, men bilder kan vi lägga upp för sakens skull. Får se om man hinner åstadkomma något att bidra med.

En stilla undran, ska det bara vara en bild rakt upp och ner, eller ska det vara nån bildtext eller rubrik till bilden..? Eller bilderna..

Bild rakt upp och ner. Kort beskrivande text om man vill.

Nu har jag laggt in en vattenbild.

Jag hoppas verkligen jag gjort rätt!!!!!! Vem vet?

Linda

Den låg i fel kategori men jag har korrigerat och lagt den i tävlingskategorin.

Tyvärr hinner jag nog inte få till något kreativt denna gång heller. Innan du lägger nästa tävling så kolla med mitt schema först din kanalje! Dessutom har jag ett förslag, om det nu någonsin blir fler än en tävlande. Vinnaren utlyser nästa tävling och bestämmer tema. Intervallet kan vara 1 månad kanske?

:vil-sebattent:

Det kommer fler bidrag (hoppas jag). Har några funderingar som snurrar i skallen men jag kommer inte riktigt till skott.

Har jag tur kanske jag kan börja dra i det imorgon förmiddag. Om lusten infaller sig vill säga :)

Fick just en tanke(!!!) Rubbe lelle, kan du hålla tävlingen öppen till efter den 25/1? Typ runt den 27/1
Om ja, Du är en fantastisk människa och god kamrat. 

Om nej. SKIT NER DIG!!

Ja, jo.. Jag vet att jag inte kan vinna något, men ändå...

:D  :D  :D

Det kommer fler bidrag (hoppas jag). Har några funderingar som snurrar i skallen men jag kommer inte riktigt till skott.

Har jag tur kanske jag kan börja dra i det imorgon förmiddag. Om lusten infaller sig vill säga :)

Nej nej... gör dig inget besvär :ph34r::evilgrin0007: