Jump to content
Sign in to follow this  
Rubbe

Japanska jättegetingar - Suzumebachi

Recommended Posts

:47: För i he....e!!! jag kommer inte att sätta min fot i japan.

Getingarna här hemma mosar man lätt med en ihop rullar tidning men till dom där får man nog beväpna sig med handgranater.

Hehe, det var det värsta jag har sett i getingväg. Tänk er känslan när man sätter sig på en sån :D

Man lär ju inte sitta på ett tag sedan :lol:

Man lär ju inte sitta på ett tag sedan :lol:

Verkligen inte :)

I höstas invaderades Kina av dessa och 42 människor har fått sätta livet till, plus ett antal tusen som vårdats på sjukhus. Tur att det tar åtminstone några decennier innan dom immigrerat hit, om dom nu kan:

http://edition.cnn.com/2013/10/03/world/asia/hornet-attack-china/

Usch, vi får hålla tummarna att dom inte kan flytta hit...

OoOoOoO... Jag gillar ju att ta makro på insekter, även getingar. Bring em on!! Eller, Ööööö... Kanske inte!
Men jag skulle gärna haft en stor drottning ingjuten i ett glasblock stående på skrivbordet, det hade varit "rätt fräckt."

OoOoOoO... Jag gillar ju att ta makro på insekter, även getingar. Bring em on!! Eller, Ööööö... Kanske inte!

Men jag skulle gärna haft en stor drottning ingjuten i ett glasblock stående på skrivbordet, det hade varit "rätt fräckt."

Till dom där så behövs ingen makroglugg snarare en vidvinkel på behörigt avstånd

Behörigt avstånd till sådana där är för mig minst 1000 mil. Vill jag va bilder går det utmärkt att köpa sådana. Aldrig tiden att jag skulle närma mig en sådan, aldrig!

Vi har ju bålgeting här i Sverige där hannen kan bli 28mm lång. :D

När sommaren kommer är det kanske dags för en getingtävling, vem förevigar den bästa getingen! ;)

När sommaren kommer är det kanske dags för en getingtävling, vem förevigar den bästa getingen! ;)

Mitt bidrag lär vara en mosad geting utsmetad på en tidning, ingen vinnarbild med andra ord ;)