Jump to content

Recommended Posts

Traditionsenligt så brukar vi åka och titta på Göteborgs Postens fyrverkeri i Frihamnen varje år. I år hade vi lite tur med vädret med tanke på att det mest regnar nu för tiden. Mulet visserligen, men inget regn och dis.

Trots att det var ett stort fyrverkeri så var det ibland svårt att hänga med med kameran eftersom den stod på stativ. Ibland var raketerna väldigt högt upp, för att i nästa sekund vara längre ner. Vissa var också så stora att dom inte rymdes i hela bilden.

Här är några av alla 101 jag tog!

1. Förväntansfulla göteborgare strax innan det börjar. Det var mer folk efter hela hamnen än vad som syns här. Bilköerna som var efteråt ska jag inte nämna....

post-821-0-51110100-1388615032_thumb.jpg

2.

post-821-0-74855800-1388615193_thumb.jpg

3.

post-821-0-02452200-1388615209_thumb.jpg

4.

post-821-0-92604600-1388615225_thumb.jpg

5.

post-821-0-21526400-1388615239_thumb.jpg

6.

post-821-0-14030500-1388615260_thumb.jpg

7.

post-821-0-01729900-1388615287_thumb.jpg

8.

post-821-0-75158400-1388615310_thumb.jpg

9.

post-821-0-01479800-1388615332_thumb.jpg

10.

post-821-0-36268000-1388615380_thumb.jpg

Jaaa du...

Samtliga bilder är otroligt fina. Men som alltid är det någon som sticker ut lite extra. I detta fallet är det 1, 2, 3, 4.....8, 9, 10

Otroligt snyggt fyrverkeri och naturligtvis otroligt fina bilder :wub: :wub:

Det är jättesvårt att välja ut favoriter men jag tror att det blir så här utan inbördes rankning...

4, 7, 8, 9 och 10....

Eller rättare sagt, alla är topprnfina. Det är bara att gratulera till en fantastiskt fin serie....

Om jag är avis????

Ja, det är jag ;)

Tackar och niger :) Det som retar mig lite är att jag missade en del otroligt vackra planeter, men jag hann helt enkelt inte vrida kameran och få dom i bild innan dom var borta. Sen har jag inte brytt mig om att räta upp perspektivet på någon förutom nr 9. Där fanns det gott om plats så inget hamnade utanför bild.

Vid 12-slaget brydde jag mig inte om att ens försöka ta några bilder. Begäret brukar vara stillat efter kl 17.10!

Synd att du inte fick dom bilderna du ville ha. Men du ska vara mer än nöjd med det du fick. Du hade ju fördelen att du visste var dom skulle skjutas upp. Hos oss sköts det lite varstans och man fick chansa en hel del.

Jag får väl vara nöjd! Om 12 månader får jag en ny chans :P

Du och alla andra som försökte fånga dom i blindo hade en större utmaning. Mina var ju väldigt enkla att få till. Det var ju gott om dom, så att inte träffa någon var rätt så svårt :lol:

Vi fick en lustig fråga av en äldre herre! "Varför fotograferar ni?" Vad svarar man på sånt?? :o

Precis, då är du väl på plats igen :)

Jadu, jag vet inte vad man ska säga. Men för att det är roligt hade nog varit ett ärligt svar...

Jag får hoppa i säng nu....

Vi hörs imorgon :)

Vilken häftig upplevelse att beskåda ett sånt läckert fyrverkeri, och det var en upplevelse att få se dessa bilder, otroligt fina hela bunten! :) ska jag ändå försöka välja ut någon favorit så får jag problem, men för mig slutar det med 4,5,7,8 och 9. Ettan är väldigt fin också, även om den inte har fyrverkerier i sig! :)

Ni har lyckats så himla bra allihopa så jag är nästan glad att jag inte ens försökte! Så jag tror inte jag vågar mig på det nästa nyår heller! :P

Tack alla så mycket för era gillande kommentarer! Det värmer i hjärtat :wub:

Är det bara i Göteborg som det bjuds på stora fyrverkerier?

Komunen här hemma bjuder också på något. Jag har aldrig sett det så jag vet inget om storleken. Men jag har mina misstankar om att det liksom inte spelar i samma liga :)

Tror att inne i stan (Stockholm) är det nog en del, men i radhusområdet vi bor i är det bara en och annan boende som skjuter. Det är vackert att se på men vi själva köper aldrig fyrverkerier. .! :)

Jag menade ett större fyrverkeri som t ex kommunen, eller som här ett företag anordnar. Ofta brukar dom visas lite tidigare på kvällen, vilket jag tycker är en stor fördel.

Förorterna (om jag nu får kalla Haninge för förort ;)  ) kanske inte har något att erbjuda när det gäller raketer. Tror invånarna får stå för nöjet själva i förorten. Så är det iaf här.

Det stämmer säkert här också, och Haninge är ju en kommun som innehåller några orter som ju faktiskt är förorter. Så i princip så är Haninge en förort. Och jag tror också att man får stå för raketerna mm själva här ute! :)

Otroliga fina bilder.

Det har du värkligen lykats med.

Numer 1,3,4,5,6,7 Är veldigt fina.

Det har du gort bra. :D :D

Super Mona. :P :P :P :P

Kramar ifrån Ida :wub: .

TACK Ida, det var verkligen roligt att höra att du gillade mina bilder :) :) :)

Stor kram till Dig :wub:

Ligger lite efter i att titta igenom trådar, men 4:an var en härlig fullträff och gillar siluhetterna av åskådarna i 5-6. Bra jobbat, själv fick jag inte till mycket att hurra för det här året.