Jump to content
Rolf Hellman

Kreativ med blixten. [Samlingstråd]

Recommended Posts

Dessa ska jag ta mig en närmare titt på! Du måste återkomma med recension när du fått dem :)

Det ska jag  :)

Misstänker att vissa av färgerna är svårt att hitta någon användning men det fanns många att välja på så någon borde funka.

på detta sätt borde man kunna styra färgen på bakgrunden nästan hur som helst?

Det har du helt rätt i Odie men det gäller samtidigt att balansera ljuset så inte en e.v huvudblixt bränner ut den färgade bakgrundsblixten.

En vit bakgrund kan man styra med ljussättningen från helt vit till nästan svart beroende på placering av blixtar och reflexskärmar och övriga ljusformerare.

Själv använder jag oftast en svart bakgrund när jag vill färga den med färgfilter monterat på blixten.

Blommorna står i fönstret,blixten sitter på kameran och är riktad rakt upp i taket och på blixten sitter ett glödlamsfilter och WB är glödlampa.

Jag försökte även ändra på blixtens placering men då blev det reflexer i fönstret.Fick avbryta experimentet när det blev mörkare och bakgrunden började bli svart.

Tulpaner%20140228.jpg

Kan bar säga snyggt som tusan, samt att bilden visar att man inte behöver så väldigt mycket märkvärdigheter för att få till en bra bild med en blixt.

Du får fem röda rosor för den tulpanen.

Det var mycket bra blixtrat! Syns inte ett spår av något blixtljus. Så ska det se ut!!

Eftersom jag själv har varit insnöad på blixt nu ett tag så är det roligt att se hur andra lyckas och får till det :)

Fram för mer blixtbilder :P

Om den tycker jag. massor!

Den knallblå bakgrunden gör att den röda blomman kraftigt sticker ut och nästan ser tredimensionell ut tillsammans med den oskarpa blommorna i bakgrunden. Snyggt jobbat!