Jump to content
Rolf Hellman

Adobe PhotoShop CC 106:-/mån

Recommended Posts

Helt klart ett frestande erbjudande. Men... Vad döljer sig bakom kröken tro?

"Ditt avtal förnyas automatiskt efter de första 12 månaderna och baseras på de priser som är aktuella då."

Helt klart ett frestande erbjudande. Men... Vad döljer sig bakom kröken tro?

"Ditt avtal förnyas automatiskt efter de första 12 månaderna och baseras på de priser som är aktuella då."

Det återstår att se får väl se var prisbilden hamnar då tror att normalpriset just nu var 212:-/månad.

Ett lockande erbjudande men njaej, jag kör vidare med mina nuvaranade program...

Det var min tanke också men jag hoppade på erbjudandet Kostnaden blir inte så mycket högre än vad uppgraderingarna kostade tidigare.

Jag bojkottar, jag vill ha mina program i datorn och inte på nätet.

Det har du fått om bakfoten Mona du installerar programmet precis som vanligt på din dator.

Jag kollade med suporten innan jag köpte och frågad vad som händer om man byter dator eller OS och fick då svaret att det bara var att ladda ned det igen och installera om det.

Om jag förstått andemeningen med CC rätt och man fortsätter med abonnemanget så kommer man alltid att ha den senaste versionen installerad programmet kommer i fortsättningen bara att heta CC och inte CC 1, 2 ,3...o.s.v.  

Det har du fått om bakfoten Mona du installerar programmet precis som vanligt på din dator.

Jag kollade med suporten innan jag köpte och frågad vad som händer om man byter dator eller OS och fick då svaret att det bara var att ladda ned det igen och installera om det.

Om jag förstått andemeningen med CC rätt och man fortsätter med abonnemanget så kommer man alltid att ha den senaste versionen installerad programmet kommer i fortsättningen bara att heta CC och inte CC 1, 2 ,3...o.s.v.  

Att programmet ligger på nätet läste jag i någon artikel, eller om det var på FS, minns inte vilket, men det fick en del kritik för att det ligger på nätet. Många var kritiska att man inte kunde jobba i det offline. Men har du testat detta och fått svar på motsatsen så är det ju bra :)

Att programmet ligger på nätet läste jag i någon artikel, eller om det var på FS, minns inte vilket, men det fick en del kritik för att det ligger på nätet. Många var kritiska att man inte kunde jobba i det offline. Men har du testat detta och fått svar på motsatsen så är det ju bra :)

Jag har kört och jobbat i programmet med nätverkskabeln urkopplad utan minsta problem under den timmen jag kollade.

Skillnaden mot tidigare är väl att programmet hålls uppdaterat kontinuerligt istället för att det kom en ny version vart eller vart annat år.

Jag har också funderat på att hoppa på erbjudandet men inte bestämt mig än, får väl fundera lite till. Det är ju bra att få tillgång till nyheter efterhand som de är färdiga istället för att behöva vänta på en ny version, å andra sidan uppdaterar man kanske inte mellan varje version om det verkligen inte är något revolutionernade som tillkommit och då är det kanske ändå dyrare i långa loppet (beroende på vad man har för Photoshop-licens). Om man som jag mest använder Lightroom som ligger på dryga tusenlappen och om man då inte uppdaterar varje år är det kanske billigare att köpa den nya versionen av LR och nöja sig med den PS man har sedan tidigare. Gällande off/online:

Från Adobes hemsida:

Nej. Creative Cloud-programmen (till exempel Adobe® Photoshop® och Illustrator®) installeras direkt i datorn, så att du inte behöver någon internetförbindelse när du använder dem.

Internetanslutning krävs första gången du installerar och licensierar programmen, men sedan kan du använda dem i offlineläge med en giltig programvarulicens. Programmen försöker validera licensen var 30:e dag.

Årsmedlemmar kan använda produkten i upp till 99 dagar i offlineläge. Månadsmedlemmar kan använda produkten i upp till 30 dagar i offlineläge.