Jump to content
Jens Nilsson

Bilen min

Recommended Posts

Ja det kanske vore nåt, men jag tror nog att det bara är några krumelurer för att det ska se läckert ut, det är nog inga människor :) Fast i tidningen ser man spår av killen i ljuset från strålkastarna, eller om det är dimljusen, han var nog inte tillräckligt snabb. Det var också därför jag valde att bara ha parkeringsljusen på! :)

Tack Rolf, brinnande stålull kanske vore läckert. Cope var ju inne på tomtebloss, får se om det blir nåt av det. Fast jag vill inte att det faller ned nåt brinnande eller glödande stoft på bilen... :)

Tack Rolf, brinnande stålull kanske vore läckert. Cope var ju inne på tomtebloss, får se om det blir nåt av det. Fast jag vill inte att det faller ned nåt brinnande eller glödande stoft på bilen... :)

Nä man får väl ha någon medhjälpare som kan springa med stålullen en bit från bilen, om du testar så glöm inte skyddsglasögon.

Uppdaterar denna gamla tråd eftersom vi bytte bil i april förra året...:lol:

Hade dock tänkt göra detta redan förra hösten men jag kom av mig som vanligt...

Men här är den, vår Subaru Forester XT, fotad nu i kväll!

Gjorde som tidigare en version med lampan och en där jag tagit bort den, originalidén är dock med lampa! Hade något för svag lampa denna gång men denna bild blev rätt hyfsad jämfört med resterande, tog ett gäng innan jag blev någorlunda nöjd...

1.

IMG_5273r1m.thumb.jpg.9ddfa7b7cd2c139e0d69730a6e0f039e.jpg

2.

318295551_IMG_5273r12m.thumb.jpg.400fe4d8a3489daaf4c5174c5581c443.jpg

Intressant effekt! Var står du när du gör ljusspåret? Är det helt kolsvart runtomkring? Det här skulle jag vilja testa på min nya bil!

Om du markerar bilen och inverterar markeringen och drar på med svärtan så kommer inte bortredigeringen av ljusspåret att synas som det gör nu ;) 

9 timmar sedan, Cope sade:

Tjusigt👍👍

Thanks Cope!:)

7 timmar sedan, Mona sade:

Intressant effekt! Var står du när du gör ljusspåret? Är det helt kolsvart runtomkring? Det här skulle jag vilja testa på min nya bil!

Om du markerar bilen och inverterar markeringen och drar på med svärtan så kommer inte bortredigeringen av ljusspåret att synas som det gör nu ;) 

Jag har parkerat på en grusplan,  en stor parkering vid Tyresta by, ett naturreservat i närheten. Så det är mörk skog runtom bilen, och det var mulet så ja det var väldigt mörkt, men inte helt kolsvart. Det finns gatljus inte allt för långt bort. Själv står jag inte alls, jag går runt bilen på baksidan och belyser den  uppifrån med ficklampan. Förutom i början och slutet av exponeringen, då lyser jag på sidan och på hjulen några sekunder för att belysa dessa också. Hade tyvärr för svag lampa så jag fick gå onödigt nära bilen så det blev kanske för många reflektioner i den.

Eftersom jag rör på mig och har mörka kläder så syns ju inte jag i bilden!:)

Men järnspikar vad slarvig jag var vid redigeringen, såg inte alls resterna av ljusspåret förrän nu när du nämnde det, hade nog för liten pensel när jag klonade bort det med andra ord. Använde efterbelysning på några trädstammar i bakgrunden men såg inte dessa rester, så retsamt... Ger mig själv bakläxa!☝️

Ja prova gärna med din bil Mona, nackdelen med min är att den är lite högre än den gamla, så jag fick sträcka ut armen ordentligt...

Rena säljannonsen som sagt. Kan gissa ganska exakt var du stod. Ja mörkerbilder i olika varianter passar bra nu när mörkret kommer halv fyra redan. Jag har en intressant funktion som heter "Live composite". Man ser hur bilden växer fram på bakdisplayen och kameran registrerar bara förändringar i bilden. Kan nog gå att hitta på nåt skoj med den

2 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Rena säljannonsen som sagt. Kan gissa ganska exakt var du stod. Ja mörkerbilder i olika varianter passar bra nu när mörkret kommer halv fyra redan. Jag har en intressant funktion som heter "Live composite". Man ser hur bilden växer fram på bakdisplayen och kameran registrerar bara förändringar i bilden. Kan nog gå att hitta på nåt skoj med den

Ypperligt för "startrails"

19 timmar sedan, Rolf sade:

Hur snyggt som helst!
Hade det inte varit för lampan hade bilden passat i vilken säljannons som helst!

Tack Rolf, ja ska bilen säljas bör ju inte ljusspåret vara med kanske, men originalidén som jag såg innan har ljusspåret med, många lightpaintingbilder har ju det!

16 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Haha, ja du hittar väl nästan överallt här i krokarna, så du vet nog vara jag var...!:lol: Intressant funktion du har, hoppas vi får se nåt utav den framöver...:)

11 timmar sedan, Mathias sade:

Det här har du lyckats bra med Jens!! Gillar också den andra bilden där du plockat bort ljusstrålen! :) Härlig kreativitet!

Tackar och bockar, önskar bara att jag inte hade slarvat med borttagningen av ljusspåret… Själv kan jag inte bestämma mig, gillar ljusspåret på nåt sätt även om jag gjort "snyggare" ljusspår i mina dagar...:)