Jump to content
Rolf

Sälja D3'an?

Sälja D3'an  

6 members have voted

1. 1. Skall jag sälja eller behålla min gamla trotjänare D3?

• Sälja.
      4
    • Behålla
      2

Recommended Posts

Jag har grunnat och funderat, vänt och vridit men kan inte komma till beslut, så hjälp mig!

Det jag funderat på är som rubriken säger, att sälja D3'an. Jag vet att den bara kommer ligga samla damm, jag hade D200 när jag köpte den och tanken var densamma som nu, bra att ha en andrakamera. Efter ett år i skåpet fick grabben den, jag hade inte rört den efter jag köpt D3'an.

Nu har ju den gamla trotjänaren under ett antal år varit min trogna följeslagare i ur och skur (Mest i skur  :P  ) och jag är mycket fäst vid den, det + att Nikonprylar säljer man inte, man bara köper dom gör ju inte beslutet lättare.

Dock är det så som det ofta är med kostsammare inköp, de gräver djupa hål i plånboken så en försäljning nu medans den fortfarande är värd några kronor (12000 - 15000?) skulle åtminstone bottna det hålet med lite grus. Om ett par år är den inte värd ett skit.

Även om jag har röstat så är det alltid trevligt att skriva en kommentar.

Jag tycker att du ska sälja den då du vet hur det kommer att bli. Det blir en hyllvärmare och därmed är det kapitalförstöring enligt mitt sätt att se det. Jag säljer själv mina avlagda prylar en liten tid efter att dom nya och förhoppningsvis bättre grejorna har använts.

I mitt fall är det ju inte samma pengar men jag gör det ändå. Inkomsten gör att det inte svider riktigt lika mkt i plånboken.....

Det kan göra mer eller mindre ont i försäljningsögonblicket men det går snabbt över :)

Jag har inte röstat, än... Jag kan inte bestämma mig, sitter själv på två hus jag inte använder, men det gör ont att sälja en kompis. Det är alltid bra att ha en i reserv nu när man faktiskt har tillgång till en, eller två! Men man borde nog sälja medans tid är... eller inte... :wacko: I ditt fall är det ju lite större pengar att tjäna. Får fundera lite till...

Tre röster för, 0 röster mot. Å jag är precis lika villrådig som innan...  :wacko:  :unsure:

Jag kan hjälpa dig om det känns tungt. Det är inga problem :)

Tror jag tar tillbaka min röst efter att ha läst inlägget på bloggen.. förstår hur det måste kännas.

Tyckte det var skittrist när jag sålde min kamera. Och då var det ju den enklaste modellen, EOS 1000D, men den hade ju gått ha som reserv och dottern hade ju kunnat låna den. Jag hade ju trots allt lärt mig mycket med den kameran.

Det är i bland svårt att skiljas från sina ögonstenar, när jag byter bil t ex så brukar jag nästan hålla tal för den gamla när jag är på väg med den till affären.. Även om dom retat gallfeber på en i bland!

Så behåll den du Rolf! :)

Jo det får bli så, D3 stannar hos pappa. Dessutom behöver D4 en läromästare i bla. Fota Strömstarar, ramla i vattnet med husse, fota porträtt i motljus, måsar i medljus och makro i vilket ljus som helst. Den har nog en del uppgifter kvar här tror jag.  :D  :D

Jo det får bli så, D3 stannar hos pappa. Dessutom behöver D4 en läromästare i bla. Fota Strömstarar, ramla i vattnet med husse, fota porträtt i motljus, måsar i medljus och makro i vilket ljus som helst. Den har nog en del uppgifter kvar här tror jag.  :D  :D

Då innebär det att jag får behålla min bror. Kul, då kan vi jäklas tillsammans med dig ;)

Jag kom på en bra sak till att inte sälja den. Både jag och Mona har suttit som klistrade på den sensorn. Det är skäl nog att behålla den :)

Då innebär det att jag får behålla min bror. Kul, då kan vi jäklas tillsammans med dig ;)

Jag skall nog involvera D4 i detta och sedan vända alla tre mot dig, lär ju inte bli särskilt svårt..  :D  :D  :D

Jag kom på en bra sak till att inte sälja den. Både jag och Mona har suttit som klistrade på den sensorn. Det är skäl nog att behålla den :)

Sant, det har ni. Hmm... Då får jag lik förbannat lämna in den på sensorrengöring, eller kanske tom. byte av sensor. Det får banne mig ni betala, det är ju erat fel!  :lol:  :lol:  :lol:

Jag skall nog involvera D4 i detta och sedan vända alla tre mot dig, lär ju inte bli särskilt svårt..  :D  :D  :D

Sant, det har ni. Hmm... Då får jag lik förbannat lämna in den på sensorrengöring, eller kanske tom. byte av sensor. Det får banne mig ni betala, det är ju erat fel!  :lol:  :lol:  :lol:

Här ska inte betalas något. Det ska vi bli tre om :D