Jump to content
Rubbe

Tematävling November: Bokomslag

Recommended Posts

Inledning:

Vi må vara små men vi är starka och jag tackar er alla från djupet av mitt hjärta! Ni är värda guldstjärnor allihop. Som ett tack tänker jag sätta ihop en tematävling med ett användbart pris för er som är medlemmar. Det är något som vi har diskuterat bakom scenen och nu är det dags att sätta igång. Kriterierna för att kunna vinna är enkla:

1. medlem på xponerat.se

2. postat minst 10 inlägg på forumet och av dessa minst 2 trådar med egna bilder

Så till tävlingsdelen:

Tävlingen kommer att hållas öppen mellan 28/10 - 15/11, 2013. Temat kommer att vara: "Hur skulle ditt bokomslag se ut om du gjorde en memoar?". Det vill säga, hur skulle du komponera bild/er och text/er om du hade lanserat en bok om ditt liv. Vi vill bara ha framsidan för bedömning.

1. Storleken på bokomslaget ska vara: bredd: 600 och höjd: 800.

2. Det måste finnas en titel i textformat, det får förekomma fler texter men minst en (1) måste finnas.

3. Minst en eller flera bilder som täcker minst 50% av ytan på bokomslaget. Självklart är bild/erna era egna!

Där har ni det, sätt nu igång att komponera samt berätta gärna för bekanta om tävlingen. Tills den 15/11 finns det chans för nytillkomna medlemmar att dels få upp sin post-count samt komponerat ihop ett bidrag till tävlingen! Priset är en en hemlighet men det är väl värt det, hoppas jag iaf.

Har ni frågor eller andra undringar så kommentera i denna tråd.

Var ska jag ladda upp mitt bidrag?

- Ladda upp din/a bild/er här -> http://www.xponerat.se/index.php?/gallery/category/4-november-temat%C3%A4vling-bokomslag/

Hur många bilder får jag ladda upp?

- I just denna tävling har vi inga begränsningar

Copyrighten, vad gäller?

- Dina bilder är dina oavsett utgången och du bestämmer helt över dess brukande enligt svenska copyrightlagar.

Vem ska vara domare i tävlingen?

- Jag har beslutat att just i denna tävling så är det vi admins som bestämmer.

Tävlingen är öppnad, läs första inlägget för mer information.

Jag har tyvärr bara sett ett bidrag, så vinnaren borde ju vara given ;) Vi admins fick inte vara med, så jag har iaf inte vunnit!

Det var förvisso en riktig vinnarbild med fick du verkligen låna Idas smink eller tillgrep du det utan tillstånd?

Om du tagit det utan att ha haft lov till det så ska jag nog minsann skvallra. ;)

Gratulerar Conny! Ditt bokomslag var inte bara den enda utan även ett humoristiskt bidrag. Ska kontakta dig via PM så jag kan skicka priset.

Beklagligt att jag helt missade tävlingen. Eller ja - jag såg den och sedan glömde jag den... .)

Grattis Conny, välförtjänt seger!

Vinsten som är en Tshirt är på väg till Herr Cope och vi hoppas att vi snart får se lite bilder när han har den på.

I Januari kommer vi att hålla ytterligare en fototävling med riktiga vinster och jag hoppas att ni hakar på denna samt sprider ordet. Jag funderar på att inkludera Facebookgruppen men har inte bestämt mig ännu, kanske kör jag en separat tävling där.

Spännande, kul idé med tävlingar, hoppas man kan delta... :)

Helt upp till dig ;) , kommer nog att starta tävlingen första veckan av januari med domslut i slutet av månaden så att alla får tillräckligt med tid att hitta på något.

Jo jag vet att det är upp till mig, men vet också att jag vid andra tävlingar haft dålig fantasi och inte alltid kommit på nåt bra bidrag. Men man ska aldrig säga aldrig, så jag ska se vad som händer. Blir som sagt spännande, det kan ju vara sporrande med tävlingar/utmaningar, då man blir lite piskad att tänka till lite! :)