Jump to content
Jens Nilsson

Mobilmakro

Recommended Posts

Tackar för det svaret Odie, jordlöpare det namnet lät ju bekant nu när du nämnde det, men det fanns inte i mitt minne innan... Men efter lite googling så ser det ju ut att stämma! :)

Edit: Läste nu att Jordlöpare äter fästingar med god aptit, så var rädd om dom om ni ser någon Jordlöpare nån gång! ;) 

Edit: Läste nu att Jordlöpare äter fästingar med god aptit, så var rädd om dom om ni ser någon Jordlöpare nån gång! ;) 

Kan du inte börja med uppfödning?! Det behövs många såna löpare!

Velade mellan mobilmakro och dagens mobilbild, men det får bli här... På vår balkong som är på markplan här i Turkiet så hittar vi både kackerlackor och annat emellanåt. Kan nån svara på vad detta är som jag såg i kväll...? Nån slags tusenfoting eller nåt kanske... :)

post-1074-0-50056800-1403641747_thumb.jpg

Gud, jag ryser.... Avskyr verkligen den sortens kryp. Vet inte vad det är, så jag vet inte heller vad man ska googla på :ahh:

Vet inte om det är en synvilla, om den har dubbla ben på varje sida, och är det så så har den 50 ben om jag räknat rätt..... :crazy:

Åk hem Jens :D

Kanske är det en synvilla, tror att man kanske luras av skuggor av ledblixten, men tror att det är runt 25-30 ben. Men det är lite svårt att avgöra...

Men den är för liten att grillas, åtminstone om man ska äta den ;)

Tror att jag stannar ett tag till och hittar fler i så fall! :P

Jag menade egentligen en curry, som betyder gryta, men skrev fel! Men det behövs nog oändligt mycket chilifrukter också :P