Jump to content

Recommended Posts

Idag blev det en tur till Öckerö för lite solning, dock utan bad, men jag har svårt att ligga och pressa i solen utan att bli rastlös, så kameran fick naturligtvis också följa med. Jag riggade upp stativet och kameran och satte på mina Lee filter och tog några bilder.

1. Exponering 45 sek,  f/20,  ISO 100. Filter Big Stopper + ND 0,9 grad. soft.

post-821-0-20315200-1374350317_thumb.jpg

2. Samma motiv men med lite annan vinkel. Exponering 20 sek,  f/20,  ISO 100. Filter Big Stopper.

post-821-0-60033500-1374350369_thumb.jpg

3. Det gick fantastiskt härliga vågor in mot land, men uppe på land var det nästan vindstilla.

Tyvärr svårt att göra dessa bränningar rättvisa på bild då det inte går att gå för nära på det hala berget, men jag kan säga att det var otroligt mäktigt.

post-821-0-14681600-1374350476_thumb.jpg

För att börja från slutet. Sista bilden är förvissa bra men jag har som du säkert vet sett den vyn ett antal ggr.  ;)

Andra och första bilden är riktigt mysiga, en favvo av dom kan jag inte utse så det blir båda.

Snyggt Mona.....Bild 2 blir vinnare hos mig. Jag tycker att det lite förändrade kompet förbättrade bilden. Jag tycker att du ska åka och sola med kameran fler ggr :wub:  :wub:

Tack tack!

Rolf, vi har sett det tusen ggr, jag vet, och jag får aldrig nog av det! Den här bilden visar långtifrån hur det var. Här blev det bara en lite våg. Hade önskat jag kunnat fota en av alla surfingvågor från sidan, men det går inte på den här platsen eller någon annan jag känner till. Det är synd, då hade det blivit häftiga bilder.

Conny, kameran är alltid med! Iaf på utflykter! Jag hade ett helt annat komp i sökaren, men så kom jag på att jag inte hade någon ring längre till det objektivet och fick byta, och då blev vinkeln lite snävare. När den nya ringen kommer kanske jag gör om det!

Jag har förmodligen aldrig sett dessa motiv om ingen av er har visat upp dom tidigare förståss.. men jag gillar dom skarpt!

Är riktigt avis, måste nog skaffa filter snart jag oxå!

Jag kan ana hur mäktigt det var med bränningarna i sista bilden.

Favorit blir svårt att välja då alla bilder är av samma kvalitet enligt mig, men ettan ligger nog nära till hands, även om horisonten ser ut att luta en liten aning.Men det kanske är jag som ser fel i mobilen..?

Säger lite som Cope, ta kameran och sola fler gånger! :)

Båda de två första kalas och går inte att sätta ena före andra. Även den snabba gillas, men som du själv säger skulle man nog haft en annan vinkel för att göra den rättvisa.

Tack Jens och Martin :)

Jens, motiven i 1 & 2 har inte publicerats här tidigare. Rolf menade om jag förstod rätt, den där vågen. Den har vi och säkert alla andra också sett irl tusen ggr. Lite uttjatat motiv, jag vet ;) Filter är kul :)

Rolf, inga snäppor på den här platsen! Bara måsar, måsar och måsar :P

Tack Odie :) Hade ingen aning om "T" var två långa och en kort, så jag var ju tvungen att googla på det! Och visst hade du rätt, vilket jag inte betvivlade en sekund :)

Favorit blir svårt att välja då alla bilder är av samma kvalitet enligt mig, men ettan ligger nog nära till hands, även om horisonten ser ut att luta en liten aning.Men det kanske är jag som ser fel i mobilen..?

Har också sett att den lutar, och det stör mig fruktansvärt mycket. Jag brukar vara väldigt petig med horisonten. Fråga Conny... :P Jag får skylla på att jag var trött när jag rätade upp den och att den fortfarande lutar :ph34r: