Jump to content
Jens Nilsson

Provade på ICM..

Recommended Posts

Så kom jag då äntligen till skott och provade lite ICM i dag. Vet inte om det blev så jättebra, men för att vara första gången får ,man kanske vara nöjd. Det gäller ju att hitta ett lämpligt motiv som passar.. :)

1.

post-1074-0-83698600-1371822600_thumb.jpg

2.

post-1074-0-94613100-1371822664_thumb.jpg

3.

post-1074-0-25907300-1371822703_thumb.jpg

Jag är också ett stort fan av ICM, och gillar dina bilder. Första bilden har fått känslan av strukturerat papper. Fint! Tvåan blir även min favvo :) Klart du ska fortsätta med ICM, det är skitkul :)

Jag är inget stort fan av icm. Men det här tycker jag faktiskt är skitsnyggt. Det lyckades du riktigt bra med.....

Tvåan blir favvo med ettan nosande i hälarna :wub:  :wub: :wub:  :wub:  

Toppen Jens....

Tack så mycket Cope!  :)  Det här var ett nytt begrepp för mig, har aldrig hört det namnet innan jag kom hit till forumet, även om jag provat mig fram med kameran och fått liknande bilder. Men det blev ju naturligtvis inte lika bra som dom som hållit på ett tag..

Vet inte om jag kan kalla mig stort fan av det, men kanske kan jag bli.. det var rätt kul ändå, när man tycker sig att ha hittat ett motiv man tror ska passa. Alla andras ICM-bilder som jag sett här på forumet tycker jag är jättefina så det sporrade mig lite. Så det kommer nog fler en vacker dag! :)

Jag har för egen del inte provat på ICM ännu. Eller det har jag kanske med då har det inte varit meningen :D

Ligger du på denna nivå som nybörjare inom denna genre så ser jag gärna fler ICM-bilder från dig...

Förstår vad du menar Cope! Och det är ju en av fördelarna med ICM, man behöver nte vara speciellt stadig på handen. Behöver ingen IS/VR heller! ;)  :)

Förstår vad du menar Cope! Och det är ju en av fördelarna med ICM, man behöver nte vara speciellt stadig på handen. Behöver ingen IS/VR heller! ;)  :)

Hehe, det är sant. Därmed finns förutsättningarna där för att lyckas utan större ansträngning. Det gäller bara att hitta rätt motiv ;)

Hehe, det är sant. Därmed finns förutsättningarna där för att lyckas utan större ansträngning. Det gäller bara att hitta rätt motiv ;)

Då borde även jag ha perfekta förutsättningar att få till ICM-bilder, darrar som ett asplöv!! :P

Svårt att kommentera bilderna, men det blir rätt fräckt på något sätt!! :)

Håller nog med dig där Mathias att det är svårt att ge kommentarer eller kritik, det är väl i så fall val av motiv. Men det kommenteras ju inte ofta.. Skärpan och skärpedjupet blir ju som det blir... :)

Då borde även jag ha perfekta förutsättningar att få till ICM-bilder, darrar som ett asplöv!! :P

Svårt att kommentera bilderna, men det blir rätt fräckt på något sätt!! :)

Hehe, vi får helt enkelt prova en dag. En dag när man är bakis måste vara den ultimata dagen att prova :D

Hehe, vi får helt enkelt prova en dag. En dag när man är bakis måste vara den ultimata dagen att prova :D

Och framför allt när man blir riktigt gammal, så mycket fina bilder man kommer att ta då. ;)

Och framför allt när man blir riktigt gammal, så mycket fina bilder man kommer att ta då. ;)

:D  :D :D  :D  

Tur att det finns en kategori i framtiden också :P

Vackert som en tavla eller rättar sagt tre tavlor, de ser ut som akvareller. Mycket vackert!