Jump to content

Recommended Posts

Finns det någon här på forumet som vet om Adobe Camera Raw till "stora" Photoshop och Photoshop Elements är 2 helt olika program, eller är det så att det är samma, men att det släpar efter till elements? Tycker att det ser ut på numreringen  av camera raw att det följer ett mönster..

Jag har ju då en några år gammal dator där elements 8 var installerad men inte camera raw, som jag fick leta upp själv och ladda ner. Min version heter nu 6.2 (eller 1, kommer inte i håg), men har sett att det finns upp till 8 nånting, kanske ännu mer i dag?. Går programmet uppdatera eller är det just 6.x verionen som endast går att använda  till mitt elements 8?

Är ju lite frustrerande när man kollar in tutorials på bl a youtube om olika redigeringar, t ex Gavin Huey och hur han använder en massa vertyg och justeringspenslar i camera raw som inte finns i min version..

Nu är det så att ACR i Elements har inte riktigt alla funktioner som i stora CS, vilket är helt obegripligt. När jag själv använde Elements 8 var jag skitirriterad över detta. Det finns tyvärr ingen senare uppdatering än den du har, 6.2  :(