Jump to content
Sign in to follow this  
Malin Halvarsson

Fotograferingen.

Recommended Posts

Nu lägger jag kameran på hyllan ett tag framöver, problem med ryggen och nacken, redan i 14 års ålder... Var då inne på Akuten igår och skulle se vad Barnläkaren sa så det blir nu till veckan en röntgen på ryggen och prata med en Ortoped.. :(

Det var inte roligt att höra. Hoppas inget allvarligt och att det snart går över!Ryggproblem kan du vänta med tills du kommer upp i min ålder, det räcker.Hur som, även om du låter kameran vila ett tag så hoppas vi du fortsätter visa dig i forumet.

Aj aj aj det låter inte roligt. Hoppas att du får hjälp och att du ändå kan fota och visa oss lite nya och gamla foton. Många styrkekramar!

Usch då, det var tråkigt. Inte bra när ryggen krånglar på en så ung människa, och synd att du inte kan fotografera, men det hindrar inte att du lägger upp dina bilder du har på lager. Hoppas du får hjälp och blir bra.

Rolf; Haha' date=' jag trodde ni var doktorer. *fniss*Men jag råkade glömma att ändra de där, hehe!Monis; Näe, och de är svårt att inte röra kameran! Men får försöka så gått de går :)[/quote']Ja eller hur, forumdoktor Rolf botar allt från skelögdhet till besvärande hårväxt. Ställ din fråga här och sätt in patientavgiften på onkel Nikons konto. :P :P

Rolf; Haha' date=' jag trodde ni var doktorer. *fniss*Men jag råkade glömma att ändra de där, hehe!Monis; Näe, och de är svårt att inte röra kameran! Men får försöka så gått de går :)[/quote']Du får göra som jag, skaffa dig en bärare :P;)

Det var inte roligt att höra. Ta det försiktigt och få ordning på ryggen. Tänk också på att alltid lyfta riktigt även när du blir bra så kanske du slipper en massa ryggoperationer som jag har haft. Tyvär så tänker man inte på sådana saker när man är ung. Jag tjatar jämt på min 15-årige son och det börjar sakta gå upp ett ljus för honom.

jag håller med dig mingdie, som man får tjata... Det är otroligt viktigt hur man gör saker, hur man lyfter, har väskan osv. Sen är det väldigt viktigt vad man har för skor. Tjejer har konstant fel skor. Skofabrikanterna struntar fullständigt i våra fötter och ryggar bara vi är snygga och ser bra ut :angry:

jag håller med dig mingdie' date=' som man får tjata... Det är otroligt viktigt hur man gör saker, hur man lyfter, har väskan osv. Sen är det väldigt viktigt vad man har för skor. Tjejer har konstant fel skor. Skofabrikanterna struntar fullständigt i våra fötter och ryggar bara vi är snygga och ser bra ut :angry:[/quote']... Och här hade jag börjat formulera ett snyggt inlägg om att Nikonfotografer inte får slitna leder, mm. av att kånka runt sin utrustning. Bara det att just då påminde mig både nacken och vänsterarmen att belastningsskadorna nog är ganska lika för alla som släpar för mycket tung utrustning under allt för lång tid och konstiga förhållanden. :P

Hoppas du får ordning på rygg och nacke så snart som möjligt. Om jag inte minns fel så gillar du att ta porträtt-foto. Om du har ett stativ så kan ju du eller någon annan sätta fast kameran. Sen bara tvingar du din familj och kompisar att agera foto-objekt, själv behöver du bara trycka av.Hur som helst, var rädd om din rygg och inte minst nacken.

Jo men Fujin är väl ingen systemkamera. Att samla objektiv är väl livets mening och på den lilla Panasonicen eller de små Olympus PEN, med samma fattning, kan du i princip sätta alla dina gamla objektiv, oavsett fattning och ålder. mvh/gurin

ÄNTLIGEN! Har nu fått reda på vad det är för fel på ryggen och nacken!Bäckenet var alldeles snett' date=' ca 2-4 cm högre än vad de egentligen ska vara och ryggraden var som en berg och dal bana![/quote']Usch lilla vän vilka tråkiga nyheter. Hoppas det finns något läkarna kan göra för att rätta till det. Jag håller tummarna för dig :)

ÄNTLIGEN! Har nu fått reda på vad det är för fel på ryggen och nacken!Bäckenet var alldeles snett' date=' ca 2-4 cm högre än vad de egentligen ska vara och ryggraden var som en berg och dal bana![/quote']Det var inte roligt. Men nu när dom vet felet så kan dom förhoppningsvis göra något åt det.Lycka till.

ÄNTLIGEN! Har nu fått reda på vad det är för fel på ryggen och nacken!Bäckenet var alldeles snett' date=' ca 2-4 cm högre än vad de egentligen ska vara och ryggraden var som en berg och dal bana![/quote']Oj, stackars dej! Hoppas att dom kan få ordning på det så att du blir bra!

Jaa! Dom har redan på börjat behandlingen, dom flyttade på kotorna och sedan knackade dom lite på sittbenet och poff så var ju all värk borta! Har dock bara lite träningsvärk eftersom jag gick och spände mig nästan i ett helt år i nacken.. :)