Jump to content
Jens Nilsson

Dagens fågel. Samlingstråd

Recommended Posts

Jättefina bilder på Koltrasten och Blåmesen :) Mesen ser ut att ha fixat kalufsen inför fotograferingen :D 

Just nu är det kanon att fota fåglar när det är så mycket reflexskärmar (snö) i naturen  :D Idag fick jag några fina chanser på min söta Rödis.

1.

post-821-0-08753200-1453575991_thumb.jpg

2.

post-821-0-88744000-1453576080_thumb.jpg

Två fina fågelbilder!! Favorit blir den första (koltrast??)

Jag gillar blåmesen bäst

Två fina fågelbilder där det blir oavgjort för min del.. :thumbsup::)

Jättefina bilder på Koltrasten och Blåmesen :) Mesen ser ut att ha fixat kalufsen inför fotograferingen :D

Tack ska ni ha och visst är det en koltrast på första bilden och en nyfriserad blåmes på den andra bilden.

Just nu är det kanon att fota fåglar när det är så mycket reflexskärmar (snö) i naturen  :D Idag fick jag några fina chanser på min söta Rödis.

1.

attachicon.gif_55A7366_1200px.jpg

2.

attachicon.gif_55A7399_1200px.jpg

Urtjusiga bilder på den fina rödhaken.

Idag har jag och väninna roat oss med objektivtester på min 7D II! Hon är lite intresserad av en 7D och ville jämföra brännvidderna, så det var bara att skruva på lite olika varianter av objektiv som vi har. 

Denna punkmesen är tagen med min kamera och hennes Canon 100-400/4-5,6L.

post-821-0-48673600-1453931086_thumb.jpg

Fina bilder på Ström/Stare Thomas  :thumbsup: Tror nog att det är övervintrande starar du har fått på bild. 

Kul att du också sett stararna Odie! Jag vet inte hur mycket för tidigt det är, men hos mig brukar dom komma denna tiden och göra några nedslag. En av dem har varit här i flera dagar, men nu verkar den ha försvunnit.

Strömmis är alltid lika kul att se! Jag väntar fortfarande på bättre väder innan jag ska hälsa på dem..

Snyggt, jag var också sugen på just den gluggen förut men det slutade som bekant med min 300:a. :)

Är det den äldre modellen med pumpzoom eller?

Ja, det är den gamla modellen. Hon har tagit många bra bilder med den, men skulle jag välja mellan den och 300'an, så blir det ändå 300'an. Jag gillar inte pumpzoomen. 300'an tycker jag är grymt bra!

Ja, det är den gamla modellen. Hon har tagit många bra bilder med den, men skulle jag välja mellan den och 300'an, så blir det ändå 300'an. Jag gillar inte pumpzoomen. 300'an tycker jag är grymt bra!

Ok. Brännvidden i sig hade inte varit fel, men i övrigt är jag nöjd med min 300:a också. Pumpzoom är nog till stor del en vanesak men det pratas ju mycket om risken att den ska suga in damm, och det är ju mindre roligt. Sen vet jag inte hur stor den är, men jag vill inte ha för stor glugg heller. :)

Snygg profilbild av strömmisen, som också är en stare... :)

Nja, strömmis är en tätting ;)

Ok. Brännvidden i sig hade inte varit fel, men i övrigt är jag nöjd med min 300:a också. Pumpzoom är nog till stor del en vanesak men det pratas ju mycket om risken att den ska suga in damm, och det är ju mindre roligt. Sen vet jag inte hur stor den är, men jag vill inte ha för stor glugg heller. :)

Den är lite större i omfång än en 300'a, och mycket längre om man zoomar! Inte så mycket tyngre om jag minns rätt. Iaf lättare än en 70-200/2,8!