Cope 3992 Posted April 25, 2013 Då kommer dagens skånska fågel En sån här blev det idag. Innan den landade i rabatten tog den sig ett bad i fiskdammen... Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted April 25, 2013 Tjusig bild, Perfekt skärpa, och vilken cool pose på pippin! Hur pass vanlig kan den vara? Jag känner inte igen den iaf! Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted April 25, 2013 Tack Jag vet inte men jag tror inte att den är jätteovanlig. Jag brukar ha några i trädgården som då badar i både fiskdammen och i vattenstenarna.... Share this post Link to post Share on other sites
Odie (Thomas) 1078 Posted April 25, 2013 Tack Jag vet inte men jag tror inte att den är jätteovanlig. Jag brukr ha några i trädgården som då badar i både fiskdammen och i vattenstenarna.... Troligen den väldigt sällsynta sädesärlan Mycket bra bild Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted April 25, 2013 Det kan det ju förståss vara, den såg så stor ut bara.. Men då har jag sett några... Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted April 25, 2013 Troligen den väldigt sällsynta sädesärlan Mycket bra bild Hehe, tack för informationen och den positiva kritiken Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3088 Posted April 25, 2013 Tror aldrig jag sett nån på våra breddgrader, men jag gillar den skarpt! Om det är min bild på suddmåsen du menar så tackar jag ödmjukast Jag också Den är konstnärlig på nåt sätt, eller hur jag nu ska uttrycka det... Tack tack Konstnärlig... ja kanske det, ingen kan iaf skylla den för att vara ett artporträtt Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3088 Posted April 25, 2013 Då kommer dagens skånska fågel En sån här blev det idag. Innan den landade i rabatten tog den sig ett bad i fiskdammen... Trevlig bild på den skånska sädesärlan Fick den nåt napp i dammen?! Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted April 25, 2013 Hehe, nä, det blev inget napp då den hade fullt upp med att tvätta sig Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted April 25, 2013 Om det är min bild på suddmåsen du menar så tackar jag ödmjukast Tack tack Konstnärlig... ja kanske det, ingen kan iaf skylla den för att vara ett artporträtt Jo, det var suddmåsen jag menade , den blev skitläcker! Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted April 25, 2013 Tänkte att jag också skulle vara med och bidra nån gång. Tog mig tid med en fågeljakt i afton! Det får bli denna: 2 Rolf och Eva Lind reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1173 Posted April 25, 2013 Hur bra som helst, vilket ljus, vilken bakgrund. Att en and kunde göra sig så bra på bild kunde jag aldrig tro! Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted April 25, 2013 Tack så mycket Rolf, blev rätt nöjd själv Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted April 25, 2013 Skitsnygg med sin lugna fina bakgrund Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3088 Posted April 25, 2013 Här bidrar du med en väldigt fin bild på andhonan. Den gör sig perfekt mot den fina bakgrunden som går i samma ton som anden. Härligt ljus. Mycket bra fotat Share this post Link to post Share on other sites
Eva Lind 167 Posted April 25, 2013 Men Jens! Den anden blev jag kär i :wub: Mycket bra fotat!!! Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted April 25, 2013 Det var inte illa, kul att höra! Tack Mona och Eva! Share this post Link to post Share on other sites
Odie (Thomas) 1078 Posted April 26, 2013 Riktigt bra bild på anden! jag brukar inte plåta änder men tror jag skall testa om de kan bli så bra! Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted April 26, 2013 Tack Odie, och det tycker jag att du bör prova! Våra änder håller till i ett dagvattenreningsområde, och det ligger i ett skogsområde mellan Jordbro och Handen i Haninge och det är väldigt nära till bostadsområdena så det är mycket folk som kommer och matar dom. Det är nog därför dom är hyfsat lätta att fota, då dom som i denna bild kommer rakt emot en. Dom tror väl att dom ska få mat...! Får nog ta med lite nästa gång.. Kanske är likadant hos er andra? Share this post Link to post Share on other sites
Martin 832 Posted April 26, 2013 Mona: Fantastisk surrealistisk natureart-bild! Conny: Bosse har du fångat fint! Gräsmatta? Nja, jag har gul mossmatta... får se om det går att få fason på den. :/ Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted April 26, 2013 Tack Martin.... Ps. Jag har följt dessa råd sen 2007 och det har verkligen givit mig en matta som inte alls kan jämföras med hur den såg ut tidigare.. Rekomenderas varmt....: http://www.olleberg.nu/ Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted April 26, 2013 Då tar jag till mig ditt tips oxå Cope, våran mossmatta ska vi försöka göra om till gräs oxå! Det är i och för sig mjukt och skönt att gå på... Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted April 26, 2013 Då tar jag till mig ditt tips oxå Cope, våran mossmatta ska vi försöka göra om till gräs oxå! Det är i och för sig mjukt och skönt att gå på... Gör det. Det kostar en slant men samtidigt har det gett ett bra resultat. Gödningen är ju inte den billigaste men det ger den grönaste mattan i grannskapet, det kan jag lova Share this post Link to post Share on other sites