Jump to content
Jens Nilsson

Dagens fågel. Samlingstråd

Recommended Posts

4 minuter sedan, Rolf sade:

Ja, jag är på om det blir något!

Vi hör vad Thomas vill! Han får vara fågelvärd för en dag :) 

11 minutes ago, Mona said:

Vi hör vad Thomas vill! Han får vara fågelvärd för en dag :) 

Inga problem men, ledigheten sjunger på sista versen på måndag börjar slitet igen, så jag jobbar hela nästa vecka.

1 minute ago, Odie (Thomas) said:

Inga problem men, ledigheten sjunger på sista versen på måndag börjar slitet igen, så jag jobbar hela nästa vecka.

Det får bli när du kan givetvis, du är ju guide. För min del kan jag nästan när som helst.

3 minutes ago, Rolf said:

Det får bli när du kan givetvis, du är ju guide. För min del kan jag nästan när som helst.

Den 18,19,20 är jag ledig, kanske går det då eller 29,30,31 då är jag också ledig?

1 minute ago, Odie (Thomas) said:

Den 18,19,20 är jag ledig, kanske går det då eller 29,30,31 då är jag också ledig?

Den 19'e kan inte jag.

Kanske vi kan ta det i april? Nästa helg är jag upptagen, sen vill jag gärna till Hornborgarsjön i slutet av mars som börjat bli en tradition. Skulle det av någon anledning inte bli av så kan jag nog åka söderut istället! Annars passar april bäst. 

7 hours ago, Mona said:

Kanske vi kan ta det i april? Nästa helg är jag upptagen, sen vill jag gärna till Hornborgarsjön i slutet av mars som börjat bli en tradition. Skulle det av någon anledning inte bli av så kan jag nog åka söderut istället! Annars passar april bäst. 

Jag är på om jag kan.Trots att jag är pensionär händer det något hela tiden.😁

10 hours ago, Mona said:

Klart vi kan, när som helst bara det passar och det inte regnar, dessutom finns det lite fler fåglar att plåta om vi skjuter på träffen, om vi inte ser spillkråka så kan det vara kul med andra fåglar.

On 2019-03-01 at 8:11 PM, Mona sade:

Tack allihop för glada tillrop :) 

Det finns några stycken ex vid denna fågeldammen. Här har tidigare funnits ett par mandarinänder också, men de har tyvärr försvunnit efter många år. Om jag minns rätt så har jag visat bild på dem och denna gåsen tidigare.

Ja det är Sigma 60-600 sport :) 

Aha, du har gått och skaffat dig en ny kompis (gluggen). Nöjd med den? 

On 2019-03-09 at 7:04 AM, lillepv sade:

Jag är på om jag kan.Trots att jag är pensionär händer det något hela tiden.😁

Finns inga som är så upptagna som pensionärer:lol: Bra lillepv att det händer något. Hade varit värre om livet bara hade bestått av korsord :y15:

On 2019-03-09 at 10:51 AM, Odie (Thomas) sade:

Klart vi kan, när som helst bara det passar och det inte regnar, dessutom finns det lite fler fåglar att plåta om vi skjuter på träffen, om vi inte ser spillkråka så kan det vara kul med andra fåglar.

Du har helt rätt! Lite längre fram så är det mer liv i naturen. Nu händer inte mycket på fågelfronten.

On 2019-03-10 at 12:12 AM, Martin sade:

Aha, du har gått och skaffat dig en ny kompis (gluggen). Nöjd med den? 

Ja, jag har en ny kompis :) Jag är väldigt nöjd med den! Lite tung är den förstås, 2, 7 kg,  men jag får väl vänja mig!

Var och hälsade på den berömda Göteborgsugglan idag! Hade hoppats få se den andra också som troligen ligger i boet, men så blev det inte, tyvärr. Snart kommer det nog ungar och då blir det väl mer fart :) 

1.

_W2B5842_2048px.jpg

2.

_W2B5867_2048px.jpg

15 hours ago, Odie (Thomas) said:

Fin bild av en vacker och färggrann fågel. :thumbsup:

Tack

8 hours ago, Mona said:

Det strävsamma paret! Fina knipor :) 

Tack

8 hours ago, Mona said:

Var och hälsade på den berömda Göteborgsugglan idag! Hade hoppats få se den andra också som troligen ligger i boet, men så blev det inte, tyvärr. Snart kommer det nog ungar och då blir det väl mer fart :) 

1.

_W2B5842_2048px.jpg

2.

_W2B5867_2048px.jpg

Snyggt,ettan är ju helt underbar.

22 hours ago, Mona said:

Fina bilder! :thumbsup:den verkar inte bry sig ett dugg, kul att du kan komma så pass nära.:D