Jump to content
Jens Nilsson

Dagens fågel. Samlingstråd

Recommended Posts

Pildammsparken, centrala Malmö. Höll på att missa hägern 10 meter från mig. Skulle ta ett par foto på den när den plötsligt lutade sig fram och det har jag ju sett förr, det betyder att den är hungrig. Ett plask senare så var middagen räddad. Abborre på menyn idag. Kanske kommer en bildserie på jakten framöver. Men den skulle videofilmats, när hela halsen sedan sprattlade. Hägern sväljer bytena hela medan de lever....

20181103_164849_092.thumb.jpg.84759d08766759b1e41d09a30efe72ef.jpg

6 hours ago, Martin said:

Mycket snyggt!

Tack Martin!:)

6 hours ago, Martin said:

Pildammsparken, centrala Malmö. Höll på att missa hägern 10 meter från mig. Skulle ta ett par foto på den när den plötsligt lutade sig fram och det har jag ju sett förr, det betyder att den är hungrig. Ett plask senare så var middagen räddad. Abborre på menyn idag. Kanske kommer en bildserie på jakten framöver. Men den skulle videofilmats, när hela halsen sedan sprattlade. Hägern sväljer bytena hela medan de lever....

Påpassligt fångat! Rätt stor fisk den fick till middag.:thumbsup:

8 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Och efter några timmars frysande blev det bara en Blåmes som fastnade på sensorn. :)

DSC_7083_1200.jpg

Det är inte så bara, inte när den blir så avbildad som här. Dessutom lite lagom kalla färger som förmedlar kylan du satt i. 

51 minutes ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Mycket vackert Thomas. 

Tack så myckat Himma! :D

50 minutes ago, Martin said:

Det är inte så bara, inte när den blir så avbildad som här. Dessutom lite lagom kalla färger som förmedlar kylan du satt i. 

Tack så mycket,  Det var väldigt lite fågel i rörelse idag tyvärr. :D

44 minutes ago, lillepv said:

Fin bild på blåmesen Thomas.👍

Tack så mycket lillepv. :D

12 minutes ago, Rolf said:

Den blåmesen var väl inte så bara?! Snyggt frilagd från bakgrunden!

Tack Rolf! den sitter på samma gren som rödhaken satt på som jag tog för någon vecka sedan.:D

Det gick tyvärr inte med dagens fågel, hade bara 300 mm så kunde inte isolera en och skulle jag croppa så det bara blev en så blev det för litet.

Så det fick bli sju dagens fåglar... röda glador har sökt kvällskvist.

20181124_163419_027.thumb.jpg.6e82c4574807ed9176a83cab11090b9c.jpg

Så fina bilder ni lagt in sista tiden som jag missat :wub:

Kul att se hägern med abborre! 

I går kom Hacke på besök här. Rusade efter kameran och glömde i ivern totalt bort slutartiden, så den är 1/30 handhållet med 400 mm genom fönstret. Enda bilden som gick att rädda.

_DSC2192_2048px.jpg