Jump to content
Jens Nilsson

Dagens fågel. Samlingstråd

Recommended Posts

Jag tänkte vi kunde ha en samlingstråd för dagens fågel på samma sätt som vi har dagens bild. Fyll gärna på med era fina fågelbilder :)

Jag börjar med dagens skrattmås!

post-821-0-84610400-1366639626_thumb.jpg

© Mona Nilsson

Vilken ren och snygg bild du har tagit Mona...Det är inte min, dock är den färsk sen nu ikväll. Tog den från uterummet under tiden vi åt på Idas tårta :)

En törstig gråsparv...

DSC_1006.jpg

Tack, jag vet inte vad jag hade. Men jag misstänkar att det var 300 i utökat cropläge. Då blir det 600mm croppat och klart från kameran :)

Gäsiken va grönt gräs ni har där ner...här i mitten av Sverige är det mest gult och fyra nyanser av brunt!

Gillar bilden, häsligt skärp djup i bilden!

Tack Andreas :)

Gräset ha återhämtat sig fort. Det är nog bara strax över en vecka sen mitt såg ut som ditt :)

Imorgon eller på torsdag är det dags för första klippningen...

Vilken fin kaja du fått där i det superfina gräset :) Du skulle gråta om du såg min gräs mossmatta :wacko: Kanske den nya roboten kan få ordning på den :P

Vilken fin kaja du fått där i det superfina gräset :) Du skulle gråta om du såg min gräs mossmatta :wacko: Kanske den nya roboten kan få ordning på den :P

Tack :)

Jag lägger ner väldigt mkt arbete på gräsmattan och nu efter 5 års slit börjar jag få hyfs på den :)

Kuling, 480mm utan IS och stativ, samt fel slutartid kan inte bli annat än det här :P

attachicon.gifIMG_7608_ICM.jpg

© Mona Nilsson

Hehe, det måste vara den ovanliga havs-suddmesen du har lyckats fånga. Och det ska du ha en stor eloge för då det inte är det lättaste :P

Ett inte helt lyckat försök till dagens fågel men det får duga :)

Eftersom jag har lärt mig att dom inte sitter still så länge så glömde jag i all hast bort att spotmäta, tror att slutresultatet hade mått bra av en sån mätning...

DSC_1075.jpg

Fast slutresultatt blev ju med beröm godkänt i alla fall! :)

Känns frustrerande att se er lägga upp så fina bilder, bild efter bild medans man själv sitter på jobbet. Sen när man kommer hem, fixat middag och allehanda aktiviteter så är det sängdags....

Men det är ju trevligt att få ge ögonen ett kalas! Superfina bilder allihopa! :)

Nu sitter jag själv på jobbet och har 8 sura timmar framför mig :(

Life sucks i bland.. ;)  Fördelen med att jobba eftermiddag är väl att under förmiddagen jobbar alla andra eller förhoppningsvis är i skolan en stund. Så man kan hålla på med sin hobby  i lugn och ro! :) Fast det kanske heller inte stämmer jämt..! 

Det är sant. Det finns fördelar också med att gå eftermiddag. Har ju bara mig själv att tänka på under några timmar och det räcker för mig :)

Hehe, det måste vara den ovanliga havs-suddmesen du har lyckats fånga. Och det ska du ha en stor eloge för då det inte är det lättaste :P

Du har rätt, det är nog den ovanligaste suddmås som fastnat på min sensor :D Fast på nåt sätt så gillar jag ändå den här bilden. Fråga mig bara inte varför!!

Ett inte helt lyckat försök till dagens fågel men det får duga :)

Eftersom jag har lärt mig att dom inte sitter still så länge så glömde jag i all hast bort att spotmäta, tror att slutresultatet hade mått bra av en sån mätning...

DSC_1075.jpg

Den hade kanske tjänat på att bli spotmätt, men det gör inget för närsynta bofinken Knut kommer ändå inte att se hur den ser ut :D :D Du har fångat en fin pose på Knut. Kul att du kommit igång med fågelfoto, jag ser fram emot massor av vanliga och ovanliga skånefåglar i den här tråden. Suddmesar och vanliga mesar, alla är välkomna :P

Du har rätt, det är nog den ovanligaste suddmås som fastnat på min sensor :D Fast på nåt sätt så gillar jag ändå den här bilden. Fråga mig bara inte varför!!

Jag också :)

Den är konstnärlig på nåt sätt, eller hur jag nu ska uttrycka det...

Den hade kanske tjänat på att bli spotmätt, men det gör inget för närsynta bofinken Knut kommer ändå inte att se hur den ser ut :D :D Du har fångat en fin pose på Knut. Kul att du kommit igång med fågelfoto, jag ser fram emot massor av vanliga och ovanliga skånefåglar i den här tråden. Suddmesar och vanliga mesar, alla är välkomna :P

Jaha, så det är en bofink!!! Jag har ingen koll :D Jag såg även såna med lite blått på huvudet men dom struntade jag i denna gång för dom har jag fotat tidigare.

Hehe, jag ska göra vad jag kan för att tillfredställa dig med skånefåglar. Om jag lyckas återstår att se :)