Jump to content

Recommended Posts

När det är så här vackra och vindstilla kvällar som det var i kväll är det otroligt vackert vid havet, då måste jag dit. Här kommer två olika varianter och kompositioner av samma vy.

1. Kände inte att jag fick den bästa balansen i kompositionen här, men det var en fantastisk himmel, så det kanske är förlåtet..

På den bortesta stenen sitter det faktiskt en sädesärla :)
post-821-0-51417100-1366580429_thumb.jpg
© Mona Nilsson

2. Denna skulle egentligen inte blivit till då jag hade en grindtid att passa så jag inte skulle bli instängd, samt att ND filtret var avmonterat,
men jag kunde inte låta bli att trycka på fjärren en sista gång!
post-821-0-11875700-1366583690_thumb.jpg
© Mona Nilsson

Jag hann ut genom grinden :)

Otroligt vackra, båda två! Kan nästan inte sluta titta på dom, men kompen på andra bilden tycker jag mer om. Annars är det så olika bilder vad det gäller färger, så jag föredrar nog båda! :) Ingen beslutsångest här inte... ;)

Tur att du hann ut! Fast å andra sidan hade du haft gott om tid att ta fler fina bilder om du blivit instängd! :)

Fantastiskt vackert :wub: :wub: Vilken tur att du tryckte på fjärren en gång till!! (och hann ut)

Kompet och den blå tonen i tvåan gör nog att den blir min favvo, :wub:

Helt otroligt, så vackra bilder du tog med dig hem. Båda två gillas otroligt mycket. Himlen är fantastisk i ettan men jag tycker som Jens, kompet är bättre i tvåan.

Har väljer inte heller någon favvo utan det blir båda den häär gången :wub:  :wub: :wub:  

Dom är fina var och en på sitt sätt.

Körde du filterlöst på bild 2???

För egen del gick jag och hade ångest om jag skulle ta mig ut eller inte. Jag blev hemma pga att jag har mkt att göra. Det blir kalas här till helgen då Ida fyller år idag....

Tack snälla ni :wub:

Kompet i ettan retar mig att jag inte hann få till innan himlen ändrade färg, men det kommer fler tillfällen, jag har bara några minuters väg till den här platsen.

Jens, jag hade fått sitta där till kl 06.00, och då hade jag ju fått lite tidiga morgonbilder, det hade inte heller varit fel :P

Conny, jag körde filterlöst i nr 2. Vet inte om bilden hade tjänat på att ha det graduerade på, jag får prova nästa gång.

Jag vet inte heller om du hade tjänat på det. Hur som helst så är bilden otroligt fin. Fantastiskt fint vatten och härligt ljus har du lyckas fånga.

Ser verkligen fram emot dina fortsatta besök på denna platsen...

Här kan det kanske bli en hyfsad nedgång idag också men eftersom Ida fyller år och det kommer besök så får jag stanna hemma oavsett :)

Detta har jag totalt missat... Två makalöst vackra och stämningsfulla bilder, nästan så jag sätter grodan i halsen av häpnad! :P

Skämt åt sido. Bilderna är som jag skrev ovan, otroligt fina. Jag kan inte välja en favorit.
Tur jag har nya motljusskydd att dela ut för du får hela lådan med motlhusskydd av 5 möjliga.