Jump to content

Recommended Posts

Jajjamensan! Ishockey är det! Har själv aldrig varit särskillt sportintresserad, men för några år sen fick jag en SAIK-mössa av en bekant från Skellefteå när jag fyllde 40, så då började jag titta lite. Det gick bättre och bättre, dom två senaste säsongerna har Skellefteå gått till final, men blivit "endast" tvåa, men det räknas ju inte i dom sammanhangen! Och nu blev det guld, Skellefteå har inte vunnit elitserien sen 1978, så det var högtidligt!! :)  :)

Vore kanske skoj! Faktum är vi ska ta in på hotell i helgen, och gå på kulturnatten som är i Stockholm i morgon kväll. Kanske man skulle ta på sig SAIK mössan och halsduken och se vad som händer... :)

Det låter som en väldigt vettig idé :)

Dessutom kan det vara roligt med kulturnatt, tar du med kameran eller får han stanna hemma?

Kameran är ombedd att följa med, får se vad vi kommer att besöka om det går att ta så mycket till bilder. I annat fall hoppas jag på bra väder så att det kan bli bilder från stan. Har faktiskt aldrig fotat inne i stan, då vi inte allt för ofta är där. Trots det lilla avståndet..

Åker in redan i kväll och hem igen på söndag, så nån bild borde gå att få till tycker man.

Får se om det blir något att visa..! :)

Det blir väl ofta så. Bor man för nära blir det inga bilder :)

Hoppas att ni får en trevlig helg där inne. Och jag tror säkert att du får en hel del visningsbara bilder med dig hem...

Nu måste jag ut i trädgården och bygga upp vattenstenarna. Vi hörs säkert senare igen....

Mona,- det hade ju varit lite kul med nåt sånt, hur lyckades du hitta det? :) om inte annat kunde det vara kul att ge som present, har ju några bekanta som är ännu mer entusiaster än jag...:)

Mona,- det hade ju varit lite kul med nåt sånt, hur lyckades du hitta det? :) om inte annat kunde det vara kul att ge som present, har ju några bekanta som är ännu mer entusiaster än jag...:)

Jag ramlade över detta via en annan sajt och tyckte det var något för dig när jag såg den. Dom var billiga tycker jag. Denna typen av armband kallas för överlevnadsarmband och har används av bl a av soldater och austronater . Fast då står det kanske inte AIK :P Trådarna håller för en hård belastning, upp till flera 100 kg, armbandet går lätt att repa upp om man behöver tråd/rep i en nödsituation.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parachute_cord

:D 

Har aldrig hört talas om dessa överlevnads armband, intressant. Får nog beställa en av varje, bara för skojs skull, dom var ju inte dyra! :)

Men det får bli modellen med Canon, och inte *****! ;):)

:D  :D :D  

Har jobbat men inte missat att AIK vann! De där paracordsen såg ju faktiskt användbara ut och svart+gult är inte helt fel.

Brukade faktiskt hejja på VF innan totalskandalerna på 90-talet och sedan den där förfulande indianen på tröjorna :P

Min dotter knyter lite armband och nu ska hon försöka göra lite paracord. Jag har beställt ett camofärgat. Skulle vara kul om det gick att få tag i en metallplatta som det står Canon på för att pryda det med :P

Det skulle man kanske kunna, men jag hade inte tänkt lägga ner så mycket pengar i det här projektet. Funderar lite hur och var AIK plattan är beställd som sitter på armbandet jag länkade till. Det finns två andra varianter på sajten, men jag vill inte ha hemvärnets logga :blink::D