Jump to content
Ove Cervin

Jaha - så kunde man inte hålla sig från...

Recommended Posts

...att lägga undan en Fuji X100s till på fredag eftermiddag  :D  :D  :D  :ph34r:    Scandinavian hade ingen inne så det blev JapanPhoto.

Jag är sååååå glad för det!   Blev en impuls på lunchen...  hehe   Skall till Paris nästa vecka och orkar nog inte släpa min stora dit denna gång, med jobbet.

Har haft en Samsung EX1 som resekamera när jag inte velat ta med min D300s eller D800e.  Dock har denna haft tre irritationspunkter, trots mycket hög kvalitetsintryck som helhet. Den är för långsam, den har våldsam barrel distorsion och den ger galna "halos" runt alla intensiva ljuspunkter i kvällsbilder, tyvärr.

Kikade för två år sedan på Fuji X100 och tänkte länge köpa den, tills den kom ut och visade sig vara alldeles för seg och med en massa små missar i funktionalitet - trots fantastisk bildkvalitet i alla tester och liknande.

Men nu har den kommit - uppföljaren...  hehe   Den har ny sensor, ny processor, dubbelt så hör upplösn i elektronisk viewfinder etc - FANTASTISK!!  Allt det som var bra med den tidigare är ännu bättre i denna, och alla problem och irritationsmissar i den förra är fixade i denna. Hallelulja!!   :D  :D  :D

Får nog bli en väska och ett extra batteri med när man ändå är i gång med shoppingen...  :unsure:  :ph34r:

Jag kan inget om den kameran, men när jag googlade så såg jag att den har en underbar retrolook! Hoppas nu bara inte alla bilderna blir vintage :D

Ha så trevligt i Paris! Jag är inte ett dugg avis, inte det minsta, nej då...... Vad är väl trevliga Göteborg mot tråkiga Paris...  DOH..

Våga nu inte komma hem utan bilder på det där konstiga Tornet tagna med den där konstiga kameran... :P :P

hehehe   Tack Mona   ;-)    Ja, det är en cool stil på kameran. Men allra mest gillar jag de riktigt mekaniska reglagen i metall, med underbar klick-klick känsla...  Mmm  :D

Ja, fem dagar i Paris blir bra. Hoppas våren håller sig framme...   Men med en liten kamera skall det nog bli en hel del bilder...  ;-)   Det kommer!!  

Apropå retro så skulle jag gärna slippa den små svarta knapparna i plast på bakstycket av kameran. Men det är knappast ekonomiskt försvarbart...

När jag ändå är igång med önskelistan så skulle jag vilja ha sådana här reto-visare på kameran med   :ph34r:  :rolleyes:

IMG_2163.jpg