Jump to content

Dagens fågel...

Recommended Posts

Söndagspromenad runt dammen! Där fanns både skrattmåsar och änder, så det får bli två dagens idag!

Herr And håller koll.
post-821-0-22919800-1367447224_thumb.jpg

© Mona Nilsson

Andra slåss för brödfödan.

post-821-0-39053900-1367447301_thumb.jpg

© Mona Nilsson

Vilka läckra bilder! :)  Anden i första bilden är ju skarpare en vad den måste vara i verkligheten.!

Kul att du fick den när den stod på björkstammen i vattnet oxå!

Den andra bilden är ju otroligt mäktig, giganternas kamp.. Gör sig perfekt i svartvitt!! :)

Tack Jens och Conny :)

Jens, att den är skarpare än i verkligheten tror jag inte, jag har bara skärpt upp den ytterst lite från RAW filen, men mitt 70-200 är otroligt skarpt.

Jo jag förstod det Mona, men den såg så skarp ut jämfört med mina budgetobjektiv... ;) Det syns (oftast) när man använt kvalitetsgrejer, mitt 55-250 t ex blir aldrig riktig skarpt tycker jag, även om det för det mesta är acceptabelt till mina ändamål. Fast ett bättre tele står högt på önskelistan, fast måste nog prioritera ett bättre stativ till att börja med.. :)

• 2 weeks later...

Eftersom vi nu har två trådar som heter Dagens fågel, så föreslår jag att vi använder den andra som var tänkt som samlingstråd. Jag och Rolf har helt enkelt missat att moderera detta och dagens har postats i båda trådarna.

Vi behöver så sällan moderera här i forumet då alla är så duktiga på att göra allt rätt, så vi har helt enkelt blivit lata och ouppmärksamma :ph34r:  Dom enda som behöver modereras verkar vara moderatorerna :wacko: :wacko:

Länk till:

Dagens fågel. Samlingstråd

Eftersom vi nu har två trådar som heter Dagens fågel, så föreslår jag att vi använder den andra som var tänkt som samlingstråd. Jag och Rolf har helt enkelt missat att moderera detta och dagens har postats i båda trådarna.

Vi behöver så sällan moderera här i forumet då alla är så duktiga på att göra allt rätt, så vi har helt enkelt blivit lata och ouppmärksamma :ph34r: Dom enda som behöver modereras verkar vara moderatorerna :wacko: :wacko:

Länk till:

Dagens fågel. Samlingstråd

Jag låser tråden och tar bort klistret. Tycker ni annorlunda så hojta till.