Jump to content

Gissa vilken fågel... :D

Recommended Posts

... Jag fotograferade i dag? :wub: :wub:

Strålande sol och mörk fågel med vitt bröst mot mörk omgivning var ju dömt att misslyckas. Dock blev några bilder fullt acceptabla.

Som vanligt på tok för många bilder vilket jag hoppas inte avskräcker någon att titta igenom dom.

1.

005_6447.jpg

2.

005_6501.jpg

3.

005_6518.jpg

4.

005_6593.jpg

5.

005_6598.jpg

6.

005_6615.jpg

7.

005_6620.jpg

8.

005_6626.jpg

9. Så låg vinkel som möjligt var det ja... :unsure::P

005_6641.jpg

10.

005_6655.jpg

11.

005_6660.jpg

12.

005_6712.jpg

13.

005_6730.jpg

Skit bra jobbat. Du börjar bli ett naturligt inslag i deras miljö. Det är säkert bara en tidsfråga innan dom landar på gluggen.

Bild två blir nog min absoluta favorit. Shit vad fin den är med sin lugna fina bakgrund. Och sen har vi bild 3, 4, 5 och 6 som också sticker ut från dom andra.

Nä, det här har du gjort riktigt bra :wub: :wub: :wub:

Jag sitter och funderar på vad dom äter. Känner du till det, eller du bara fotar dom?? :)

Vidare funderar jag på hur du ser ut när du kommer hem?? En bild på det hade varit trevligt att se ;)

Och i vilket område rör du dig i?

Senast jag var uppe rörde jag mig bara runt den lilla kanalen mellan Rådasjön och stensjön. Är du uppe i dom krokarna du befinner dig?

Cope. "Skit bra..." Hur skall jag tolka det tycker du? :angry::P

Strömmis äter med förtjusning nattsländelarver, men även andra kryp som vistas på botten. Den simmar med vingarna men kan om det inte är allt för djupt även springa(!) på botten under vattnet.

Det där med att landa på gluggen är närmare än du tror, dom sätter sin innanför närgränsen som är lite drygt två meter. Eller så sitter dom typ en meter från mig, bakom ryggen på mig och garvar.. :angry: :angry:

Jag har ju mina "grönkläder" som väl smälter in i de flesta miljöer utom möjligtvis vitt snölandskap, vi kan väl konstatera att dom behöver tvättas obetydligt oftare än vardagskläderna. Vill du se en sådan bild får du komma hit och ta den, jag är ensam därute och fota sig själv på en armlängds avstånd med 300 är svårt. ;)

Hmmm... Det är nog utloppet från Stensjön jag rör mig vid, ovanför Kvarnbyn/Kvarnfallet. Det är ingen kanal mellan två sjöar i alla fall.

Eva. Tack för din kommentar. Det blir lite annorlunda bilder när solen skiner och den blå himlen speglar sig i det rinnande vattnet. Det gäller att fånga pippin när h*n sitter på ställen där det är lagom mycket sol.

Anna. Bock och tack för dina fina ord. Det värmer en djupfryst och aningen förstelnad fotograf. :P

Odie. Ojojoj... Nu rodnar jag av förlägenhet. Bli jämförd med självaste fågelkungen Brutus är stort!

fast jag har nog en bit kvar innan jag är jämsides... :)

Cope. "Skit bra..." Hur skall jag tolka det tycker du? :angry::P

Strömmis äter med förtjusning nattsländelarver, men även andra kryp som vistas på botten. Den simmar med vingarna men kan om det inte är allt för djupt även springa(!) på botten under vattnet.

Det där med att landa på gluggen är närmare än du tror, dom sätter sin innanför närgränsen som är lite drygt två meter. Eller så sitter dom typ en meter från mig, bakom ryggen på mig och garvar.. :angry: :angry:

Jag har ju mina "grönkläder" som väl smälter in i de flesta miljöer utom möjligtvis vitt snölandskap, vi kan väl konstatera att dom behöver tvättas obetydligt oftare än vardagskläderna. Vill du se en sådan bild får du komma hit och ta den, jag är ensam därute och fota sig själv på en armlängds avstånd med 300 är svårt. ;)

Hmmm... Det är nog utloppet från Stensjön jag rör mig vid, ovanför Kvarnbyn/Kvarnfallet. Det är ingen kanal mellan två sjöar i alla fall.

Du får tolka det som du vill :D :D :P

Vi får absolut se till att träffas igen när jag är uppe nästa gång. Det var ju ett tag sedan sist. Då lovar jag avbilda dig på både längden och tvären :)

I det utloppet har jag aldrig varit så dit åker jag gärna...

Jadu... vad skall man säga.... du fortsätter att leverera likt en duracellkanin, eller ett duracellbatteri är det väl snarare :o)

2, 6, 9, 11 tycker jag sticker ut.

Tvåan för sitt lugn och det gröna som bryter av med en rejäl färgklick.

Sexan för lite action.

Nian för den låga vinkeln, och jag tror du fuskar med undervattenshus.

Och 11an för löparen mitt i forsen.

Nu när jag läste att du skrev att de kan springa under vattnet så blir det såklart drömbilden. Det kan väl vara värt att offra glugg och kamera för den? :o)

Fick bilder idag (lite off topic) från en undervattensfotografering vi hade med dottern häromveckan med en fotograf med riktigt undervattenshus och feta blixtar och hela köret. Riktigt bra bilder blev det.

Martin. Tack för dina kommentarer men leverera några Duracellkaniner ämnar jag inte göra, där går gränsen, och du. Din "nya" drömbild får du nog ta själv, närmare vattenytan än så här går jag inte ! :P

Mona. Det vet du väl som gammal (F'låt! ;) ) erfaren fotograf att det kan alltid bli lite bättre. Jakten på den perfekta bilden goes on!