Jump to content
Cope

2 fågelbilder!

Recommended Posts

Eftersom det jäklas med min tilltänkta konvertering så kollade jag över eftermiddagens bilder. Här kommer 2 st fåglar som mumsar på sina äpple.

1. DSC_1150.jpg

2. DSC_1169.jpg

Inga direkta bilder i sig. Men nu är jag måttligt irriterad över ljudkonverteringen som misslyckas hela tiden och då behöver jag ett break :(

Jag hör inget ljud, inte det minsta lilla fågelkvitter :D tänkte mest på den där ljudkonverteringen och det är nog knepigt att få till :D

Men jag ser två fina pippifåglar, förmodar att den översta är en björktrast. Den understa är i alla fall en koltrast :)

:D :D

Hade du hört något här hade jag blivit förvånad, sur förbannad och allt vad man nu kan bli :D

Jag har ingen aning om vad det är för sorter och du har säkert rätt.

Snyggt jobbat Conny, ett sådant motiv är inte lätt att exponera men du har lyckats med den äran!

Skall jag vara lite petig så är snön lite för blå men det kan du bortse från, eller leka med om du vill.

Härliga porträtt, de här två hade jag missat. Ser ut att vara lite lågt kvällsljus vilket brukar kunna rendera bra bilder! Som Rolf sagt ser nog snön lite blå ut men bilderna är kanon och att exponera både svarta kolis och vita snön rätt kräver sin fotograf och det tycker jag du lyckats med!

Rolf: Snabbt agerat! (och om du inte är spökjägaren så fick jag flera spökbilder, egna bilder som jag publicerat för längesedan i både min kommentar till Conny och i min kommentar om spökbilder :o)

Snyggt jobbat Conny, ett sådant motiv är inte lätt att exponera men du har lyckats med den äran!

Skall jag vara lite petig så är snön lite för blå men det kan du bortse från, eller leka med om du vill.

Tack, vad roligt att höra :)

Angående den blåaktiga snön, är det WB som ska justeras en aning då?

Härliga porträtt, de här två hade jag missat. Ser ut att vara lite lågt kvällsljus vilket brukar kunna rendera bra bilder! Som Rolf sagt ser nog snön lite blå ut men bilderna är kanon och att exponera både svarta kolis och vita snön rätt kräver sin fotograf och det tycker jag du lyckats med!

Tack :)

Du har rätt, det är sen eftermiddag/tidig kväll som gav det ljuset. Det enda jag gjorde var nog att köra positiv exponeringskompensation med tanke på snön. Resten skötte sig själv :wacko:

Det var fina porträtt av kolis! Fruktstunden ser mysig ut :)

Ja, det är WB du ska ändra ;)

Spökbilderna ser inte jag heller :o