Jump to content
Martin

Nyårsfyrverkerier Nyår 2012

Recommended Posts

Efter att ha avnjutit god mat och dryck hos svärföräldrarna tog jag och frun dottern och gick hem när dottern började bli rejält trött och lade henne hemma istället för att behöva dra upp henne mitt i natten och natta om osv.

Sen blev det en lugn och skön nyårskväll, men när tolvslaget närmade sig så regnade det ganska rejält så vi valde att stanna kvar inne och titta genom fönstret istället. Fönsterfoto är vad de är, men här kommer i alla fall ett par försök till nyårsfoto genom fönster. De lite större prismorna som kan skönjas på ett par foto är helt enkelt vattendroppar på fönstrets utsida. Och ser något fyrverkeri (det vänstra på ettan) avhugget ut så är det uterumstaket som är i vägen! :o)

1. post-827-0-06736400-1357031147_thumb.jpg

2. post-827-0-67558100-1357031153_thumb.jpg

3. post-827-0-60558200-1357031164_thumb.jpg

Ibland finns helt enkelt inga andra alternativ än fönsterfoto om man gärna vill fotografera. Trädgårdsfåglarna brukar vara mina fönstermotiv. Tycker du har lyckats riktigt bra med 2 & 3. Själv fick jag inte ett enda raketfoto, var mest inriktad på att ta hand om en skotträdd hund, som skulle visa sig inte vara skotträdd. Hon låg ganska lugnt och brydde sig inte nämnvärt trots att det smällde ganska rejält i kvarteret.

Det här med foto och vad som är ett bra foto och vad folk gillar är jäkligt intressant och kul. Först tänkte jag bara lägga upp ettan, den bild jag fastnade mest för. Visserligen tycker jag att taket stör men jag testade att skära bort vänsterdelen och bara ha med högra fyrverkeriet men tyckte ändå bilden blev bättre så här. Att jag fastnade för denna tror jag är att det är flera fyrverkerier fångade samtidigt, lite mer nyårskänsla.

Så nu vill jag ju gärna höra varför ni föredrar en viss bild framför de andra :o)

Och det var ju bra att jag postade flera bilder :o)

Jag förstår vad du menar med ettan att du fick flera i samma bild, vilket kan vara kul. Men taket och dropparna stör i den bilden, därför gillar jag dom andra bättre.