Jump to content

Recommended Posts

Idag blev det några timmars långpromenad i ösregn, men plötsligt upphörde regnet för en stund och kameran kunde plockas fram. Men det enda som fastnade på minneskortet var lite ICM. Inget märkvärdigt, men kortet var iaf inte helt tomt!

1. Så in i vassen!

En konstgjord dubbelexponering. Två bilder ihopsatta i PS. En ICM och en normal.

post-821-0-41138700-1350770656_thumb.jpg

© Mona Nilsson

2. Eldigt.

post-821-0-02522600-1350770742_thumb.jpg

© Mona Nilsson

3. Grönt är skönt!

post-821-0-82846400-1350770776_thumb.jpg

© Mona Nilsson

4. Den ovanliga tuttifruttibusken!

post-821-0-35693500-1350772055_thumb.jpg

© Mona Nilsson

Detta område får man onekligen titta lite närmre på då det uppenbarligen går att få fina bilder. Jag har bara provat en gång och då höll jag kameran stilla när båda bilderna togs. Dina resultat är betydligt bättre. Tack för tipset ;)

Conny, det är bara första bilden som är en falsk dubbelexponering. I dom andra bilderna har jag bara rört kameran lite under exponering, och de är bara en bild. Men det kan helt klart bli intressant om man sätter ihop en ICM och en vanlig icke ICM.

Tack Rubbe! Intressant hur andra ser ens bilder. Svetsloppor hade jag aldrig tänkt på, men när du säger det så, nu kan jag också se dem :)

Dom andra bilderna är fina dom med. Bild 3 skulle kanske en skarpare kant nertill på bladen kunna ge en känsla av fartfylld fallkänsla, samt ta bort lite av den blåa bakgrunden som lyser igenom lite här och där. Bara en tanke, den är fin som den är! ;)