Mona 3496 Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 Idag blev det några timmars långpromenad i ösregn, men plötsligt upphörde regnet för en stund och kameran kunde plockas fram. Men det enda som fastnade på minneskortet var lite ICM. Inget märkvärdigt, men kortet var iaf inte helt tomt! 1. Så in i vassen! En konstgjord dubbelexponering. Två bilder ihopsatta i PS. En ICM och en normal. © Mona Nilsson 2. Eldigt. © Mona Nilsson 3. Grönt är skönt! © Mona Nilsson 4. Den ovanliga tuttifruttibusken! © Mona Nilsson Link to post Share on other sites
Cope 5125 Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 Det verkar ha haft ett roligt projekt igång. Bild ett är makalöst fin, den borde absolut pryda sin plats på väggen. Mycket snyggt jobbat.... Link to post Share on other sites
Eva Lind 167 Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 Så snyggt!!! Ettan är riktigt bra gjord. Men jag gillar alla. Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted October 21, 2012 Author Share Posted October 21, 2012 Tackar tackar! Det är så himla roligt att göra ICM Dubbelexponering kan jag göra i den nya kameran också, så jag ska träna lite mer på det så slipper man fuska Link to post Share on other sites
Cope 5125 Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 Detta område får man onekligen titta lite närmre på då det uppenbarligen går att få fina bilder. Jag har bara provat en gång och då höll jag kameran stilla när båda bilderna togs. Dina resultat är betydligt bättre. Tack för tipset Link to post Share on other sites
Rubbe 98 Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 Bild 1 är den som tilltalar mig mest med sina, nästan som, svettsloppor som flyger omkring. Känns som det är full fart i den! Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted October 21, 2012 Author Share Posted October 21, 2012 Conny, det är bara första bilden som är en falsk dubbelexponering. I dom andra bilderna har jag bara rört kameran lite under exponering, och de är bara en bild. Men det kan helt klart bli intressant om man sätter ihop en ICM och en vanlig icke ICM. Tack Rubbe! Intressant hur andra ser ens bilder. Svetsloppor hade jag aldrig tänkt på, men när du säger det så, nu kan jag också se dem Link to post Share on other sites
Assar Nordfors 9 Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Bild nr:1 är min favorit Därmed inte sagt att jag inte tycker om övriga bilder i serien. Link to post Share on other sites
Rubbe 98 Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Dom andra bilderna är fina dom med. Bild 3 skulle kanske en skarpare kant nertill på bladen kunna ge en känsla av fartfylld fallkänsla, samt ta bort lite av den blåa bakgrunden som lyser igenom lite här och där. Bara en tanke, den är fin som den är! Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted October 22, 2012 Author Share Posted October 22, 2012 Tack Assar Rubbe, det hade säkert varit bra om det blåa försvann, men undrar om jag kan få det snyggt Link to post Share on other sites
Recommended Posts