Jump to content
Cope

Google köper Nik´s Software!

Recommended Posts

Jag undrar vad som kommer hända nu när Nik´s blir uppköpta. Google brukar väl tycka att det mesta ska vara gratis. Men hur blir det med utveckling av ny programvara??

Jag känner en viss oro att produkterna kommer att bli mindre intressanta framöver.

Hur känner ni andra inför detta?

Detta kände jag inte till. Har ingen uppfattning egentligen hur det kan bli, men det låter konstigt om google ska sälja deras programvara. Känns fel på nåt sätt.

Det kan bli intressant men jag tror inte det blir gratis bara för det. Även Google måste ju ha en vinstdrivande verksamhet.

Det tror inte jag heller och jag vill inte att det blir gratis heller. Är det gratis så är det många ggr lite sämre funktioner osv. Och eftersom det är Nik´s som står bakom CNX så är detju lite oroande att sagan kanske tar slut där...

Detta kände jag inte till. Har ingen uppfattning egentligen hur det kan bli, men det låter konstigt om google ska sälja deras programvara. Känns fel på nåt sätt.

Mmm, det låter konstigt :)

Jag är mest rädd för att den framtida utvecklingen kanske avstannar...

Hoppas naturligtvis att det inte blir så utan att det utvecklas och förbättras framöver också...

Google köpte det antagligen för telefonkameramarknaden. DSLR marknaden är väldigt liten jämfört med telefonkamerorna så dom kommer nog att koncentrera sig på en utveckling för Android.

Det har du rätt i men då innebär det kanske också att produkt utbudet till oss andra minskar och kanske helt försvinner...

Det kommer i slutändan att innebära att du kan ringa med CNX3 samtidigt som du redigerar dina .NEF filer, medans du söker igenom minneskortet efter de bästa bilderna med den nu integrerade sökmotorn. :lol:

Det kommer i slutändan att innebära att du kan ringa med CNX3 samtidigt som du redigerar dina .NEF filer, medans du söker igenom minneskortet efter de bästa bilderna med den nu integrerade sökmotorn. :lol:

Håller tummarna för att det blir något sådant. Jag vill ju inte att CNX slutar att utvecklas. Men skulle det bli så, så ligger nog Phase Capture One närmast till hands...

http://www.phaseone.com/6