Jump to content

Recommended Posts

Marie! Den platsen ser ut som hämtad ur en sagobok. Har jag fel om jag tror att platsen är i närheten av den första bilden i tråden? ;)
Hej Monis! Ja det är en sagolik plats det här men det är inte från samma ställe som första bilden jag lade in. Det här stället heter Frostbrunnsdalen och naturen där är mycket speciell. Dessutom finns där en källa med vatten som sipprar upp ur sanden och där får vi även vårat dricksvatten ifrån. Källan fryser aldrig och det är alldeles klart vatten, inga alger eller annat växer på botten. Det kommer garanterat fler bilder därifrån :)

Monis! Dina regnbilder är ju helt fantastiska!! Själv är jag superglad när det regnar för det är då jag får de bästa bilderna.På med regnskydd och ladda med plastpåsar!!

EvaLind!Mycket sköna orkidéer!! De är ruggigt svårt att få bra bilder på dem tycker jag !!
Tack Marie. Ja, dom är helt hopplösa :) Jag missade din sista bild... Så vacker! Vilken fantastisk natur du skildrar :)

Oj, inte trodde jag väl att någon skulle tycka regnet var bra! Det var en sk "bara titta och tryck" genom fönstret. Jag brukar ha en plastpåse i väskan ifall regnet kommer, men jag är ändå feg :( Tror jag ska samla lite mod nu och ge mig ut en stund :)Eva! Lika fina blommer varje gång. Du är en mästare på dem :)Marie! Fy bubblan med socker överallt. Fördelen med såna små överraskningar är ju att man får städat fortare än kvickt ;)

[attachment=126]IMG_2203.jpg[/attachment]Till er som undrade vad jag gjorde när jag inte han med att lägga upp någon dagens bild igår.Ett foto på min bildskärm ;)
BWAAAHAHAHAHHAAHHA... Inte bara jag som drabbas av diverse otyg! Underbart att du går ut och berättar det! :laugh: :laugh: :laugh:

Rolf är lite djärvare än jag...
Lite vatten skall väl en Nikon tåla!? Den har varit både i havet och i fontänen i botaniska. Millisekunder men ändå i vattnet! (Fotografen var dock i aningen längre än några millisekunder... :angry: :angry: )

Marie, vilken tillgång du har i naturen runt omkring dig. Där verkar det finnas det mesta :) Jättefin bild :) Socker överallt, fy tusan för att städa upp allt det...Mona, du fick verkligen fram regnet i fotona. Jag menar, det blev inte bara grå bilder utan det syntes att det regnade :) Eva, du är duktig på att fota blommor. Den andra bilden är så läcker :) Jaha, så var det jag själv då. Inte ett foto på flera dagar :( Men det kommer väl så småningom ...

[attachment=126]IMG_2203.jpg[/attachment]Till er som undrade vad jag gjorde när jag inte han med att lägga upp någon dagens bild igår.Ett foto på min bildskärm ;)
BWAAAHAHAHAHHAAHHA... Inte bara jag som drabbas av diverse otyg! Underbart att du går ut och berättar det! :laugh: :laugh: :laugh:
Haha, ja så kan det gå :) :) Jag är skribent i en hundtidning och har under några dagar skrivit ett kåseri på fyra A-sidor om min gula labrador och hans äventyr under hela hans livstid. Så småning om ska ni få läsa hela artikeln men det måste publiceras först :))

Ännu en dag i den fantastiska skogen. Jag har aldrig tänkt på att mossa blommar, för det är iaf vag jag tror den gjorde här! Med macro upptäcker man saker man annars aldrig ser :)[attachment=129]Blommande mossa.JPG[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.Idag hade jag iaf inte glömt varken liggunderlag eller min hemmagjorda bönpåse i galon, som kom väl till pass :)

Tina, Tusen tack!! Ja jag är nog lyckligt lottad tror jag. Har mycket djur och natur i kring mig :)))Monis, Lillapytteland bjuder på många vackra ting och du har åter lyckats fånga det på bild:) Mycket vackert Monis!!

Marie! Tack! Det är trevligt att ha igelkottar. Vi hade mamma igelkott och sex ungar under altanen i sommar som jag matade, nu har dom tyvärr flyttat, fast jag tror inte dom flyttat så långt för jag hör ibland mamman gå här och fnysa i buskarna framåt nattkröken.Eva! Tack :)

Marie. hur tusan kommer du så nära "Rivjärnet?" Har du tämjt den?Mona, Den bilden hänger du på väggen. Pronto!!

Marie! Jag älskar sten och trä. Din bild har en väldigt vacker färg på stenen. Mycket fint.Eva! Tack så mycket :)Rolf! Det var en bra idé! Vad menar du med rivjärnet?? :unsure:

Nä men Rolf! Det vet du väl att ett rivjärn = svärmor :laugh: De stackars söta piggelunkarna är möjligen = nåldynor ;) Å så många fina bilder ni har lagt in här :laugh:

Piggelunkarna va... Är det en släkting till utterbävern möjligen?
Utterbävern har lite glansigare päls och inte så spetsig nos :woohoo:

Dagens tankebild från mig! Ni kan väl tänka på en vacker gul solros! Skulle tro att den av misstag åkte med i formateringen :angry: