Jump to content

Recommended Posts

49 minuter sedan, Rolf sade:

Snyggt som vanligt Cope och mycket modigt av dig att ställa kameran så nära kanten!

Tack :)

Hehe, jag har inte så mkt val då det är extremt lite plats att röra sig på. Ska jag kunna komma in lite bakom skärmen när jag komponerar så finns det inga andra möjligheter :)

• Replies 5.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kurre förser sig själv med frö.

Absolut inte dagens men jag känner att den får postas innan tiden rinner iväg allt för mycket Himma var inte glad på Fredrik sekunden efter denna bilden togs

Dagens (väder-) bild ( & tillika en gif-ani)  

Posted Images

Oj vad trevliga dagens ni fått till, den ena mer påpasslig än den andre, eller nåt.  

Själv har jag inte mycket att komma med, men har ett litet bidrag med nu innan jag gör kväll...  jag var ute på en kvällspromenad i afton och strax innan jag var hemma igen så ser jag denna filur stå och ta sig ett kvällsmål, dom brukar ju mest dyka upp här på hösten...

IMG_0519rm.thumb.jpg.bfc31c70fa14676e7db1e05e34152d22.jpg

8 timmar sedan, Rolf sade:

He he he, klockren bild Jens och mycket bra fotat!

Tack, ja den blev hyfsad trots omständigheterna. Hajade till och blev lätt chockad först då jag kom så nära innan jag upptäckte den, hade min lilla Canon i fickan men den var inställd på närbildsläge och bländaren på f/1,8,  så bilden upplevs inte riktigt knivskarp direkt men man ser vad det föreställer...^_^

7 timmar sedan, Cope sade:

Jäklar vilket möte:wub:

Ja det kan man ju säga, slipper helst dessa möten i bostadsområden, när dom är så här orädda är det inte bra. Vi har haft flera incidenter genom åren där folk blivit jagade av dessa närgångna älgar som oftast dyker upp på sensommaren och hösten för att äta från folks äppelträd osv. Det jag är van vid från Norrland är ju att en normal älg drar ju om man kommer nära den, om man inte kommer mellan en hona och dess ungar, då får man passa sig...

Kan tillägga att jag backade och tog en annan väg genom en lekpark...B)

23 hours ago, Jens Nilsson said:

Oj vad trevliga dagens ni fått till, den ena mer påpasslig än den andre, eller nåt.  

Själv har jag inte mycket att komma med, men har ett litet bidrag med nu innan jag gör kväll...  jag var ute på en kvällspromenad i afton och strax innan jag var hemma igen så ser jag denna filur stå och ta sig ett kvällsmål, dom brukar ju mest dyka upp här på hösten...

Vilken kalas bild! :thumbsup:

"Dagens" får bli helgens, där var minst lika mycket vass som grodor och den skönaste och soligaste stenen låg såklart bortom all vass... 

Bilden får ses som en miljöbild snarare än en perfekt artbild. 

Utöver froggsen sågs kärrhök och gråhakedopping men det är en annan historia (och blev inga bilder) men dit skall jag igen. 

20200424_103413_039.jpg.80f796441043fd173831695cf6cf2866.jpg