Jump to content

Recommended Posts

_8504041.jpgJag har felsökt rätt länge sedan en tid tillbaka då jag har haft tid, ork men framförallt lust att försöka lösa problemet. Häromdagen hittade jag den felande länken och sedan dess har jag grunnat på lösningen. Kände att jag ville bekräfta att jag verkligen har hittat den felande länken och därför gjordes ännu ett ytterst noggrant test idag.

Idag var jag i kontakt med Focusnordic.se och framförde mina önskemål om att köpa antingen ett trasigt polfilter eller bara filterringen om det gick att lösa. Trasiga filter var inget dom hade för tillfället men han skulle kontakta Kineserna och hade gott hopp om att kunna köpa en lös filterring som passar hållaren. Filtret är 150 mm och tyvärr finns det inga tredjepartstillverkare ännu. Då hade jag löst det själv genom ett köp på ebay :)

Gissningsvis kommer det en recension så småningom med bilder mm som visar vad jag snackar om. Än så länge kan jag bara konstatera att ska ni köpa en Nisi S5 filterhållare för vidvinkliga gluggar och nu vill ha feedback innan köpet så hojta till. Då ska ni få mina erfarenheter uppspaltade ;)

Ingen bild att hoppa jämfota över men det är gudagott att se att den inte innehåller diverse skumma ljusbågar, fläckar och vad det nu har varit. Bilden är helt ren och det känns så jäkla skönt.  En 8 minuters exponering.....

Toppen att du kommit underfund med vad som felades och kommit på hur du skall fixa det!

Fin bild är det också!

1 minut sedan, Rolf sade:

Toppen att du kommit underfund med vad som felades och kommit på hur du skall fixa det!

Fin bild är det också!

Tack :)

Ja, det var jäkligt skönt. En stor sten släppte ifrån bröstet. Ett tag visste jag ju inte ens om det var gluggen eller filterhållaren som felade. Och det var ingen rolig period att gå igenom. Nu är det som sagt nära en lösning. Focusnordic trodde att dom kunde ha prylen hemma till slutet av februari då det var kinesiskt nyår och sån skit där nere som ställde till det med leveranserna :)

2 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Härligt att det ser ut att lösa sig för dig. :thumbsup:

Ja, det är riktigt skönt. Avskyr som pesten att stå inför bekymmer som ibland känns hopplösa att komma tillrätta med. Men nu är jag som sagt på rätt väg.

On 2020-01-20 at 9:14 AM, Farsta (Hasse) sade:

På Brännkyrka kyrka. Ganska fin effekt med ny sorts gravsten i råglas och belyst bakifrån. Glas börjar komma men aldrig sett med belysning tidigare

OI000325.JPG

Det var fint! Bra att dom hittar andra material.

3 timmar sedan, Cope sade:

_8504041.jpgJag har felsökt rätt länge sedan en tid tillbaka då jag har haft tid, ork men framförallt lust att försöka lösa problemet. Häromdagen hittade jag den felande länken och sedan dess har jag grunnat på lösningen. Kände att jag ville bekräfta att jag verkligen har hittat den felande länken och därför gjordes ännu ett ytterst noggrant test idag.

Idag var jag i kontakt med Focusnordic.se och framförde mina önskemål om att köpa antingen ett trasigt polfilter eller bara filterringen om det gick att lösa. Trasiga filter var inget dom hade för tillfället men han skulle kontakta Kineserna och hade gott hopp om att kunna köpa en lös filterring som passar hållaren. Filtret är 150 mm och tyvärr finns det inga tredjepartstillverkare ännu. Då hade jag löst det själv genom ett köp på ebay :)

Gissningsvis kommer det en recension så småningom med bilder mm som visar vad jag snackar om. Än så länge kan jag bara konstatera att ska ni köpa en Nisi S5 filterhållare för vidvinkliga gluggar och nu vill ha feedback innan köpet så hojta till. Då ska ni få mina erfarenheter uppspaltade ;)

Ingen bild att hoppa jämfota över men det är gudagott att se att den inte innehåller diverse skumma ljusbågar, fläckar och vad det nu har varit. Bilden är helt ren och det känns så jäkla skönt.  En 8 minuters exponering.....

Hur bra som helst Conny! Har inte läst om ditt problem, men skönt att det löste sig :)

17 minuter sedan, Mona sade:

Hur bra som helst Conny! Har inte läst om ditt problem, men skönt att det löste sig :)

Ja, det var himla skönt. Det är inte roligt när man lägger ut en massa pengar och samtidigt får problem med på köpet.

4 minuter sedan, Cope sade:

Ja, det var himla skönt. Det är inte roligt när man lägger ut en massa pengar och samtidigt får problem med på köpet.

Nej det är det verkligen inte!

On 2020-01-22 at 11:13 PM, Mona sade:

Missade att lägga denna i Kurretråden, så det får bli dagens!

_52A0440_2048px.jpg

Så himla söt. Hjärtat smälter och man blir bara så himla glad när man tittar på den:wub:

Fortsätter bekanta mig med sorgebarnet så man har koll på läget när "reservdelarna" väl finns i min ägo :)

Kväll i Viken...

_8504074.jpg

6 minuter sedan, Rolf sade:

Snyggt som vanligt! :thumbsup:

Tack, äntligen var himlen inte grå och då får man passa på :)