Jump to content

Recommended Posts

Bara en påminnelse om storleken på bilder. Max 300k! Det är viktigt för större bilder kräver mer bandbredd = dyrare omkostnader för mig och Robban.OT så det stänker men jag kände att det kanske var på sin plats att påminna lite om detta.Slut OT.
Rolf; Mycket bra påminnelse för jag hade då förträngt det totalt. Har ändrat bilden och det blev lite skillnad:)

Jag tror jag flyttar hela den här tråden och klistrar den i Utställning i stället. jag tycker inte den på något sätt är OT, tvärt om det är ju bilder och fotografi som är kärnverksamheten. Till TS. Hojta till om du tycker jag burit mig illa åt som flyttar din dagens bild tråd till utställning.

Monis; Haha utterbäver :laugh: Ja det var ett bra namn!! Lite rätt kan man säga att du har för de lever på samma platser vid vattendrag och sjöar. Det är en mink som tittar fram på forsärlan som sitter på stenen.Marie! Minkpälsen korsade inte ens min hjärna! Men när du säger det så ser jag det. Fågeln kan du inte ens ana vad jag tänkte på!! Den var tropisk med lång näbb :ohmy: Nu när du beskurit den ser jag ju att det är en ärla. Du har verkligen allt runt husknuten. Du lyckas också ofta vara på rätt plats vid rätt tid :)

Det blev inga fototillfällen idag, så man tager vad man haver, den sista Malvan runt knuten.[attachment=108]IMG_5218.JPG[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Jag har sett att "dagens bild" är flyttad till utställning, men jag vill ändå säga några ord om bilderna som jag inte sett förut. Jag kunde inte göra det igår, ni vet internetuppkopplingen fungerar inte alltid helt smärtfritt i de djupa skogarna. Mona, det var en fin "svamp-stubbe", man ser att det går mot höst. Malvor är vackra blommor och du är en mästare på att fota dom. Kul att din dotter är fotointresserad, vem vet hon kanske är en blivande fotograf.mingdie, det känns så exotiskt med citronträd. Det är skoj när du visar foton från andra sidan klotet.Marie, det är verkligen inte många som får med både en ärla och en mink på samma bild. Det går ju liksom inte ihop sig. Snyggt och påpassligt fångat.Rolf, det var värst vilken brasa du åstadkom i grillen. Visserligen brukar vi "tutta" på rätt bra, men du var värre. Fast på porträttet under tycker jag du ser nöjd och belåten ut. Eva, underbara svart/vita foton på blomman. Är det en sorts Kalla?

Tack Tina för dina gulliga rader. Malvan var egentligen ett halvhjärtat foto i förbifarten. Det blåste väldigt mycket så jag passade på att göra några testbilder med mitt tele och ISO 640. Blev ganska brusigt trots Canon 7D (som ska hantera det så bra....).Att dottern fått upp intresset är kul :)

Du har så vackert ljus i dina blombilder. Soft och skön bild.Själv har jag inget att visa idag då mitt minneskort kraschade och bilderna försvann :angry: :angry:

Många fina bilder här :) Jag bidrar med en bild på grannens "lilla" voffsing som då och då besöker oss - läs rymmer hemifrån ;) Hon är ju så liten och försvarslös gentemot våra 2 bufflar, men tydligen har jag vunnit hennes hjärta för får hon syn på mig kommer hon snällt. Just idag var det ingen hemma hos grannen, så jag fick ta in lilla Cleo tills det kom hem någon.[attachment=110]cleo1.jpg[/attachment]

Det löjliga är att hon själv tror det :ohmy: Jag har haft en Grand Danois men han var inte så räddhågsen som Cleo. Jag tycker alltid det är obehagligt när hundar är rädda av sig, för det händer då lätt olyckor i form av att de ångestbiter. En mer självsäker hund tar det mycket lugnare och framförallt tar den inte så snabbt till tänderna.Jag har haft glädjen att ha flera rätt tuffa men då också väldans goa hundar. Tyvärr hittar jag ingen bild just nu, men det kommer

[attachment=111]IMG_2134.jpg[/attachment]Kastar in dagens bild lite hastigt. Hinner inte titta på era tyvärr och än mindre kommentera dem.I morron hinner jag nog inte lägga in någon över huvud taget men det kommer, det lovar jag.Ha de gott!!

Marie! Den platsen ser ut som hämtad ur en sagobok. Har jag fel om jag tror att platsen är i närheten av den första bilden i tråden? ;)

Tack Mona' date=' hoppas att det löser sig med ditt minneskort.Desk, hon tycker visst om dej den "lilla" :lol:[/quote']Som tur var hade jag hunnit spara det viktigaste, och dom jag tog idag var inga viktiga att spara, förutom att det kanske var någon som hade passat i den här tråden. Kortet brukar bli okej igen när man formaterar det :)

Det här blir nog den sämsta bilden ever i den här tråden, men vem sjutton går ut frivilligt i det här vädret?attachment]Bara en dum duva!attachment]

Perfekt fotoväder! Fantastiskt ljus när det regnar. :)På lördag skall jag plåta fotboll, hoppas det ösregnar så det blir lite plask och stänk i bilderna!

Rolf är lite djärvare än jag, men våra kameror och vissa objektiv är vädertätade, men jag går inte gärna ut i ösregn med det ändå. Kanske borde man satsa på undervattenskamera här på västkusten :unsure: