Jump to content

Recommended Posts

Eddie, vilken underbar trädgård du har med citroner och mandariner. Låter som Edens lustgård. Härligt! Vacker bild.

Eftersom det är lördag så tar jag mig också friheten att visa en bild till. Min dotter, och kanske blivande naturfotograf :)4917998818_11fc9c5e32_b.jpg© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Mona. Se till att dottern reggar sig här och får lite respons på sina alster!Marie. kanonbild! är det vilt eller har du fuskat i djurparken?oavsett en toppenbild som jag nog hade croppat lite till.. Sorry inte kritikhörnan men ett tips kanske man får ge. Jag lovar posta en dagens bild lite senare i kväll.

Två från dagens middagsförberedelser.1. Nytänt.[attachment=101]DSC_7194.jpg[/attachment]2. Undertecknad fotat av min bättre hälft.[attachment=102]DSC_7203.jpg[/attachment]

Rejäl fart i den brasan ända upp i skorstenen! Hoppas inte köttet brann upp :laugh: Men vart har punkfrissan från avataren tagit vägen :ohmy: ;)

Marie! Kul bild på, hmmm vad det nu är, en bäver??? Eller utter kanske? Är osäker om det är en fågel till höger om bäveruttern. Rätta mig om jag är ute och seglar på den bruna arten, men du vet jag är stadsråtta ;)

Ingen fara att köttet bränns vid, jag ger kolbädden den tid den behöver för att sätta sig innan jag lägger på maten. Punkfrissan har jag bara när jag skall vara finklädd, som tex. posera för en avatar. :)

He he ja den brasan var det fart i! :laugh: Får man be om en detaljbild på hur grilgaller med mera ser ut i den grillen?

Marie: Är det en iller?? OCH en fågel!?!? på samma bild :ohmy: Rolf: Vilken brasa :)Eftersom jag har ett litet monster till katt så har alla blommor tagit slut hemma... Så idag åkte jag och fyllde på lite till fönstren. Passade på att sätta kameran på monokrom bildstil och tog några bilder :)

post-83-13446448890806_thumb.jpg

post-83-13450518121577_thumb.jpg

post-83-13450518123787_thumb.jpg

post-83-134549620068_thumb.jpg

post-83-1345496200884_thumb.jpg

He he ja den brasan var det fart i! :laugh: Får man be om en detaljbild på hur grilgaller med mera ser ut i den grillen?
Tyvärr har jag ingen detaljbild men både grillen och gallret är i utmärkt skick. Grillen har en spricka iofs. men den kom när fastisarna skulle flytta den till sin nuvarande plats.Fördelen med att lägga på gallret direkt när man tänder är att all skit bränns av och det får den rätta temperaturen.

Rolf; Hehe nej det är varken fusk eller från någon djurpark :laugh: Har ett rikt djurliv runt hörnet kan man säga :) Visst får du ge tips och råd!! Mera croppad... ska fundera på det ;) Jag valde att ha bilden lite så där lurig om du förstår vad jag menar, fågel och mink lite så där på sidan av :) Men jag förstår din tanke och jag håller med!En annan fråga, varför blev det ingen skärpa i bilden när jag laddade upp den?Monis; Haha utterbäver :laugh: Ja det var ett bra namn!! Lite rätt kan man säga att du har för de lever på samma platser vid vattendrag och sjöar. Det är en mink som tittar fram på forsärlan som sitter på stenen.EvaLind: Mink och forsärla på samma bild, och inte har jag fuskat heller ;) Var på rätt plats vid rätt tillfälle kan man säga :)Mycket tilltalande sv/v bilder!!! Stilrent och klassiskt!!

Att du tappar skärpa när du laddar upp en bild beror med största sannolikhet att bilden är större än 800px på bredaste sidan. Den skalas då ner av forumet och tappar skärpa.

Att du tappar skärpa när du laddar upp en bild beror med största sannolikhet att bilden är större än 800px på bredaste sidan. Den skalas då ner av forumet och tappar skärpa.
Aha, ja så blev det nog ja ;)

Bara en påminnelse om storleken på bilder. Max 300k! Det är viktigt för större bilder kräver mer bandbredd = dyrare omkostnader för mig och Robban.OT så det stänker men jag kände att det kanske var på sin plats att påminna lite om detta.Slut OT.Edit: Förtydligande. Filstorleken får vara max 300k Bildstorleken max 800px på bredaste sidan.