Jump to content

Recommended Posts

Vilken kul tråd det har blivit. Många fina bilder. Tyvär får jag använda undervattenskamera om jag skall fota idag. Skitväder.Mona. Är det Hinsholmen på bilden?
Det är Björlanda! /Mona

Mona. Är det Hinsholmen på bilden?
Det är Björlanda! /Mona
Jaha på Hisingen. Jag trodde det var i Göteborg. Men jag tycker den är fin ändå.Hisingen är en del av Göteborg även om det är en stor ö :)

[attachment=76]strmstare3.jpg[/attachment]Dagens fredagsbild blev på en strömstare.Här har jag lekt med slutartider för att få mjukt vatten men ändå skärpa på fågeln.Canon 40D 300 mm 1/10sek F25 ISO100

Det var en mycket vacker bild. Jag vet en speciell Admin som letat länge efter den fågeln ;) Kul att experimentera med långa slutartider. Vilken lyckaost du är som har så fin natur runt knuten och ger många fototillfällen. Själv får jag åka långa vägar vilket gör att det blir ett helt företag att planera :(

Stort tack Monis!! Ja jag har naturen bakom knuten kan man säga, allt från ugglor till älgar och vildsvin =) Men å andra sidan är jag avensjuk på er som har hav, stränder samt stora vackra städer i nattljus kring er ;)Mycket skön bild på båtarna med släpljus från bilen där :)

Jag vet inte vilket som är bäst, när jag kommer ut på landsbygden älskar jag det, men jag är tveksam om jag skulle vilja bo på landet hela tiden. Att ha affärer på rimligt avstånd är bekvämt särskilt när det fattas mjölk i kylen! Jag är en kratta på att planera. Jag är nog en stadsråtta i själen även om jag börjat omvärdera saker och ting ;)

Mona: Ibland är det det oväntade som blir pricken över i:et :) Marie: Underbar mjukhet i vattnet. I kväll har jag krupit omkring i buskar... Det resulterade i en blom-bild.

post-83-13450518071835_thumb.jpg

post-83-13454961960393_thumb.jpg

Eva! Vilket skönt dis i den bilden. Jag har också tagit en sväng på "ägorna" och hittade EN klematis! Jag behövde inte krypa, men väl stå på tå. Jag nådde inte att titta i sökaren utan fick sätta på live view läget![attachment=78]Klematis.jpg[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Oj så många fina bilder det har blivit i den här tråden :) Här är mitt bidrag, en "trasselhög" :laugh: [attachment=79]trassel.jpg[/attachment]

Eva! Vilket skönt dis i den bilden. Jag har också tagit en sväng på "ägorna" och hittade EN klematis! Jag behövde inte krypa' date=' men väl stå på tå. Jag nådde inte att titta i sökaren utan fick sätta på live view läget![/quote']Och ändå lyckas du få en så snygg bild Mona! Gillar vinkeln!Tina, kan bara hålla med, underbart trassel!

Eva, jag försökte ta ett foto på samma sorts blomma som du fotat så fint, men min blev då inget vidare. OT: vad heter blomman?Marie, vattenfallet med strömstaren var fin och likaså sländan som du lagt upp idag.Mona, snyggt fotat av klematisen. Själv har jag knappt aldrig använt live wiev.Rolf, ett skojigt foto. Väl fotat som alltid.

Eva' date=' jag försökte ta ett foto på samma sorts blomma som du fotat så fint, men min blev då inget vidare. OT: vad heter blomman?[/i']
Jag borde veta vad den heter men kan inte komma på det... Men den är lika hög som jag, ståtliga 1,5m över markytan :laugh: Jag tog den genom en liten, liten glugg mellan luktärtorna :) Rolf: Kul foto :) Jag tycker bäst om mannen längs bort till vänster. Han ser ut att vilja vifta bort alla insekter istället :)

När jag ser allas fina närbilder på insekter blir jag mållös. Marie! Bättre kan det inte bli, helt underbar fokus.Rolf! Vad använder dom insekterna till när dom fångat dom? Ser ut som Botaniska.

Det är botaniska. En snubbe kom fram till mig när jag ålade runt på den dyngsura gräsmattan och frågade. "Vad fångar du för något?" Jag svarade sanningsenligt, "Det samma som ni!" Då blev han pissur och tyckte jag var oförskämd! Hi hi hi...Jag tror dom artbestämmer insekterna. Jag hörde dom använda latinska konstiga namn när dom stod böjda över någon hov full med bladlus och blomflugor, mm.

Hoppas det är ok att posta två dagens bilder, det var nämligen bröllop på gång i Botaniska när jag var där.Ville inte störa så det blev bara denna tagen från lagom respektfullt avstånd.[attachment=92]DSC_7027.jpg[/attachment]

På det lilla viset. Du, den gubben var väl inte göteborgare, han saknade ju helt humor :ohmy: Jag tyckte det var gôrbra svarat :)Själv har jag och dottern varit i svampskogen idag, och jösses vad mycket svamp det fanns av alla de sorter. hade dock önskat fler och framför allt större kantareller. Kunde inte bestämma mig för vilken bild jag skulle visa, men det blev den här lilla stubben.[attachment=93]Svampstubbe.JPG[/attachment]© 2010 By Mona Nilsson. All rights reserved.