Jump to content

Recommended Posts

10 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Tjusigt panorama. Fin skärpa och härliga kontraster. :star: En liten undran bara, har du gjort något med himlen i den högra delen av bilden? Tycker mig ana en viss upprepning.

Ja det stämmer, det blev lite luft att fylla ut när jag slog i hop bilderna till ett panorama så jag klonade bara lite för att fylla ut, gjorde ett dåligt jobb men orkade inte göra om det. Hade lite annat för mig sen så tiden räckte inte helt och hållet. Såg det inte själv just när jag höll på och sen var det för sent...<_<

Tjusig bild lillepv👍

Här nere har vi knappt haft någon vinter. 

Vårt snölandakap varade väl endast något dygn tror jag🙂

1 hour ago, Rolf said:

Kreativt, är det under en bro?

Tack.Visst är det under en bro Munksjöbron närmare bestämt.

1 hour ago, Cope said:

Tjusigt lillepv👍

Tror att jag gick på den i somras och den ser ju ut att ha klarat den belastningen utan större problem😀

Tack.Säg till mig nästa gång du ska gå över så kan jag göra dig sällskap.

3 timmar sedan, lillepv sade:

Tack.Visst är det under en bro Munksjöbron närmare bestämt.

Tack.Säg till mig nästa gång du ska gå över så kan jag göra dig sällskap.

Absolut....jag tror du sa att du var i Frankrike när vi var uppe i Jönköping i somras🙂

Men vi åker garanterat upp fler ggr för att besöka Visingsö och Gränna....

Och även Jönköping för den delen som vi båda tyckte blev en glad överaskning. Där var riktigt mysigt att strosa omkring i sommarvärmen. Framförallt nere vid hamnen där pulsen var hög🙂

Fick tillbaka min kamera idag då den har varit iväg på upptäcktsfärd upp mot Stockholmstrakten. Då jag inte har varit ute på länge så var suget stort och ikväll bår det iväg till Viken.

Till min stora fasa så ser jag vid redigeringsstarten att kameran är inställd att spara i JPG:smiley-angry049::smiley-angry049:

Nåväl, det var ingen viktig bild men det är nog så förbannat störigt att jag inte kontrollerade inställningarna då den som sagt har varit inne på service tillsammans med en glugg. Jag har nu lärt mig en läxa och man lär så länge man lever :)

Kvällens bild mer eller mindre direkt skapad i kameran med extremt sparsam efterbehandling. Det stör mig dock lite då det hade gått att få en betydligt bättre slutresultat än detta :(

Jag får helt enkelt göra ett nytt försök imorgon om lust infinner sig :)

En 10 min och 10 sek bild skjuten från höften med uppskattad exponeringstid. Hade bara en jäkla tur som satte den :)

_8500776.jpg

Tack mina vänner. Inställningarna i kameran är iaf nu åter som dom ska vara. 

Hoppas att jag får en ny chans imorgon...