Jump to content

Recommended Posts

5 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Fint fångat!:thumbsup::thumbsup:  jag röstar på en duvhök pga. grovt tvärvattrat bröst och mörka kinder, man kan inte se benen (tarser) men de är kraftigare hos duvhöken, enl. fågelguiden.

Fast är det så grovt egentligen, ränderna på bröstet? Tycker den ser rätt klen ut också. Jag vill ha det till sparvhök hane... jag säger inte att jag har rätt men låter mig inte rättas hur enkelt som helst :)

10 hours ago, Martin said:

Fast är det så grovt egentligen, ränderna på bröstet? Tycker den ser rätt klen ut också. Jag vill ha det till sparvhök hane... jag säger inte att jag har rätt men låter mig inte rättas hur enkelt som helst :)

Sparvhökshannen har även orange iris men det är svårt att se i din bild, du kan kanske kolla på dina original och zooma in. :)

14 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Sparvhökshannen har även orange iris men det är svårt att se i din bild, du kan kanske kolla på dina original och zooma in. :)

Inte min bild så har inget att zooma in på. Ser dock gula ut tycker jag på min skärm, så kanske får jag ge mig ändå. 

Varken dagens bild eller en bild... men 2018 års sista foto (med Fujin) och en av de nyaste från nya året. Jag var lite lat och ställde kameran på intervallfotografering inne på tomten medan jag skålade med de övriga för att vara lite social. Fullt medveten om att kompet lämnat mycket i övrigt att önska, jag trodde faktiskt det skulle bli mer raketer som gick närmre/högre men då jag inte skulle stå vid kameran ville jag inte ställa den ute på gatan heller.

1. Sveriges största adventsljusstake. Öresundsbron. Man tände upp en pylon per advent, fotot taget med drygt ett dygn kvar av året.

20181230_231229_002.thumb.jpg.b2ce2009495270382ee5502dba000f3a.jpg

2. Happy New Year

20190101_000217_026.thumb.jpg.ca879fd1dbcaa517aa577c921aafbd4d.jpg

Får bli en dagens från mig, fotat med min 6d men redigerad i Adobe lightroom i mobilen, då vi befinner oss på Gålö havsbad i husvagnen, har ingen dator. Tog en liknande bild från annan vinkel, den väntar jag med då jag vill ta upp den i PS i datorn. Inte för att jag tror den är bättre men vill jämföra vad man kan göra  i mobil/dator... 🙂

Tycker nu i efterhand att jag gjorde för kraftig vinjettering, men orkar inte backa..

rps20190112_211303.thumb.jpg.0022dacc2f22d0adafd20b0c1aad92a0.jpg

1 minut sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Ser fint ut där, nästan lite sommarkänsla. :thumbsup: Håller med dig om vinjetteringen. 

Ja det är underbart vackert här, vet inte hur jag tänkte med vinjetteringen men det kändes bra när jag gjorde den... :D

5 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Kan stödbensölen vara inblandade? :lol:

Haha, nä dom får man bara när man parkerat och fällt ner stödbenen och startat upp husvagnen... Alternativt som i går när vi kom hit och den redan var uppställd och klar...😉

Nä i kväll var det bara en vanlig öl...😁

5 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Om de skulle åka båt i Mad Maxfilmerna kunde den se ut så här 😄

OI000013.jpg

Hehe....klockrent objekt för dom filmerna :)