Jump to content

Recommended Posts

8 timmar sedan, Cope sade:

Inte dagens bild men dagens redigering är det iaf :)

Skallen värker så nu blir det ryggläge i soffan....

_8507081.jpg

Proffsigt, Cope !

Synd bara att modellen valt att förstöra sig med allt kladd. Hon hade säkert gjort sig mångfalt bättre utan dessa "försköningar", men om man ger uttryck för en sådan uppfattning, då är man väl manschauvinistisk, men jag vidhåller uppfattningen om att hon hade vunnit mycket på att inte använda sig själv som ett klotterplank, för inte är det någon förbättring, i mina ögon. 

Tur är väl, att man kan välja. I vart fall som helt, ett proffsigt jobb, Cope !

34 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Tycker också den blev lyckad. Vad gäller enorma kroppstatton på unga vackra tjejer känns det som kludda på en Rembrandt. Det borde inte vara tillåtet 😉

Tack så mkt🙂

10 minuter sedan, Rolf sade:

Du har gjort ett toppenjobb både med fotografering och redigering!

Tack så mkt. Kul att den gillas🙂

10 minuter sedan, Martin sade:

Nu vet jag inte hur den såg ut från början, men slutprodukten är ju ett vasst foto! Bra jobb, välförtjänt ryggläge!

Tack så hjärtligt Martin :)

Inte dagens, men väl gårdagens.

Kopplingen till dagens får väl istället bli några kloka ord. Livet är oerhört skört, och är oss bara till låns. Det är ett ögonblicks verk, och livet kullkastas inte bara för den som råkar ut för någon form av olycka - utan också för en mängd andra människor. Krama era nära och kära lite extra ikväll. Glöm inte att berätta för dem som betyder något speciellt för er, att de är speciella. Vi tar vissa saker för givet, men det ända som är givet är nuet. I övrigt vet vi inget om framtiden. 

I tisdagskväll omkom en av mina närmsta vänner i en tragisk trafikolycka. Efter det har det varit kaos, gråt och tårar samt vanmakt. Nu, efter otroligt mycket värme och kärlek av andra vänner och kollegor och inte minst min familj så har jag landat någorlunda stabilt. Fortfarande mycket kvar att bearbeta, och fotot från igår när jag besökte olycksplatsen är inte i avsikt att vara något speciellt bra foto. Utan bara som ett minne, för mig själv. Av hur älskad han var, inte bara av mig - utan av alla andra också.

Himlen har blivit en fantastisk stjärna rikare, och jorden en fantastisk människa mindre.

20181220_134539_005.jpg

1 timme sedan, lillepv sade:

Ta det lugnt och var rädda om er i jultrafiken.💛

362429397_Motorvgen181222.thumb.jpg.99aefcf0e4219e26b08342460bba76b7.jpg

Fin bild lillepv👍

Trota att jag har fotat sedan hösten 2011 har jag aldrig åkt ut med målet att fota ljusspår. Det är för dåligt när man tänker efter. 

Du lockar iaf mig att åka och göra mina första försök🙂

Hök på besök. 

Här sitter den i ett träd ganska nära fågelbordet (ej med på bilden). Bilderna är tagna i dag inifrån genom ett fönster. Nikon D7200, Tamron 70-200. Inställt på 200 mm, iso 1600. bl 8, 1/50 sek. Handhållen kamera. Om det är en duvhök eller sparvhök vet jag inte. Bedömde den att vara ungefär lika stor som en skogskata.

4-1.jpg

3-1.jpg

2-1.jpg

1-1.jpg