Jump to content

Recommended Posts

Inte riktigt dagens bild men det är iaf dagens redigering. Fler bilder på denna tjej kommer så småningom. Håller på för fullt och redigerar mina första modellbilder. Det är himla roligt men jäkligt pilligt. Nåja, jag ska väl lära mig detta någon gång framöver så man får upp flödet en aning :)

Vi höll till i en övergiven fabrik i Osby som jag har varit i ett par ggr innan.

_85063371024.jpg

53 minuter sedan, lillepv sade:

Ser bra ut.Fortsätt så!👍

Tack lillepv. Känns bra att du tycker att jag är på rätt spår. Detta är ju helt otrampad mark för mig och kunskapen är därmed oerhört begränsad🙂

44 minuter sedan, Rolf sade:

Bra jobbat Cope, fortsätt så det kommer bli kanonbra! :thumbsup:

Antar det är 105'an som fått jobba?

Tack så mkt🙂

Känns riktigt bra att mitt slit går hem.

Nä, det är tyvärr inte 105:an som användes i denna bild. Men det kommer bilder med den också så fort dom är färdigredigerade. Här är det Tamron 16-30 som har fått jobba tror jag. Jag växlade mellan den gluggen, sigmas 35:a och nikons 105:a beroende på vad jag ville ha med i bilden.

13 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Bra jobbat säger jag som inget kan om porträttfoto. :thumbsup:

Tack så mkt. 

Hehe, då ligger vi på samma nivå inom detta område. Jag tycker att det är skitroligt och kommer kämpa på tills jag behärskar det utan att behöva tänka🙂

On ‎10‎/‎15‎/‎2018 at 6:53 AM, Farsta (Hasse) said:

Ingen perfekt bild och dessutom tre år gammal. Norrsken över Sthlm. Fotar in mot stan. Blev så häpen och hade inget stativ. Gick över på 6-7 min

Norrsken.jpg

Det ska visst vara chans att kunna se norrsken vid Bökhults badstrand lite utanför Älmhult i morgon kväll. 

39365013702_b726d10299_h.jpgBökhult. by Ove_B, on Flickr

2 timmar sedan, Ove555 sade:

Det ska visst vara chans att kunna se norrsken vid Bökhults badstrand lite utanför Älmhult i morgon kväll. 

39365013702_b726d10299_h.jpgBökhult. by Ove_B, on Flickr

Då ser vi fram emot att se dig leverera! :)

10 minutes ago, Martin said:

Ska försöka. Tror det är chans att se det mellan kl 19-22 och sen är nog förutsättningen för det att det är klart väder, men det blir det nog i morgon. Och så långt söder ut visste jag inte förrän i dag att det var möjligt att kunna se norrsken. 

Skulle ut till Havgårdssjön och hoppades se Kejsarörnen som dök upp där igår (eller om det var iförrigår). Jag fuskar lite, dagens bild får bli bilder. På andra ser man övriga fågelskådare/fotografer som står och hoppas på örn.

Såg den här herren komma springande över ängen. Insåg att han inte bara sprang rakt mot vägen utan snett framåt så det var ju bara att tacka för att det var mitt på dagen och fint ljus, och inte mörkt. Då hade jag nog klippt den (Conny hade kunnat få den till grillen). Nu kunde jag istället ta kameran som låg i sätet intill och föreviga den istället för att köra över den. Och jag står såklart still och fri sikt bakåt, så inte trafikfarligare än att fortsätta och försöka parera :) 

20181103_152658_001.thumb.jpg.600825836c4a48d820229b2f56abd5ee.jpg

20181103_152701_002.thumb.jpg.a9782eed0b42112a31acd6bdb57c7e18.jpg

On ‎11‎/‎2‎/‎2018 at 9:52 PM, Martin said:

Kom inte ut till Bökhult förrän vid 22-tiden i går. Då stod det flera bilar på parkeringsplatsen vid badstranden och det kom ett par till. Vid 23-tiden blev det mulet och då lämnade alla bilarna parkeringsplatsen. Så förmodligen väntade alla som var där på att kanske få se norrskenet, men sen när det blev mulet försvann antagligen den chansen och dom körde därifrån och då gjorde jag det också.

On 11/3/2018 at 10:25 PM, Martin said:

Skulle ut till Havgårdssjön och hoppades se Kejsarörnen som dök upp där igår (eller om det var iförrigår). Jag fuskar lite, dagens bild får bli bilder. På andra ser man övriga fågelskådare/fotografer som står och hoppas på örn.

Såg den här herren komma springande över ängen. Insåg att han inte bara sprang rakt mot vägen utan snett framåt så det var ju bara att tacka för att det var mitt på dagen och fint ljus, och inte mörkt. Då hade jag nog klippt den (Conny hade kunnat få den till grillen). Nu kunde jag istället ta kameran som låg i sätet intill och föreviga den istället för att köra över den. Och jag står såklart still och fri sikt bakåt, så inte trafikfarligare än att fortsätta och försöka parera :)

Fint möte! synd att inte örnen visade sig. :thumbsup: