Jump to content

Recommended Posts

16 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Tänkte fånga en sån där magisk solnedgång vid sjön här hemmavid men se det sket sig totalt då det drog in elaka moln strax innan solen försvann bakom skogen på andra sidan sjön. ☹️

Detta är väl det enda som duger att visa och då förstår ni hur eländigt det var.

2003839405_Vissjn.thumb.jpg.0c5b96daba24a622162525339d28aa7e.jpg

Väldigt fin och stämningsfull bild! Fina speglingar av molnen i vattnet. Tror bilden skulle vinna ännu mer på en svag S-kurva, alt nivåreglaget (som är min favorit) för att få lite mer stuns i färgerna. Inget måste, men den skulle få lite mer pop!

Har låtit lite fallfrukt ligga kvar till koltrastarna som äter av äpplena med god aptit. Har tänkt att det blir en bra start på årets fågelmatning.

Nu har jag flera dagar senaste veckan haft en objuden gäst så nu åker fallfrukten så får vi se om den försvinner, annars blir det nog inte så mkt fågelmatning i vinter, för den typen av gäster behöver jag inte. Ca 25-30 cm råtta, fotograferad inneifrån köket genom ett smutsigt fönster med en 70-300 glugg.

20181010_155748_007.thumb.jpg.06922fe8b232bc3b078dc0f9f93c08b5.jpg

Du tänkte fint Martin, men tyvärr drar frukt och mat annat också än fåglar. För några år sen hade vi en stor råtta som höll till vid fågelmatningen, så egentligen är det inte bra med frön heller, men man vill ju ha fåglarna, så... Vi letade iaf reda på att den bodde i ett hål i marken i syrenhäcken intill matningen, så där åkte det ner råttgift, sen var problemet borta!

IMG_6235.jpg

Jag måste dock säga att dom är rätt söta trots allt om man bortser från svansen. Att dom sen är ett attans otyg är en helt annan femma :)

On 10/8/2018 at 9:11 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Tänkte fånga en sån där magisk solnedgång vid sjön här hemmavid men se det sket sig totalt då det drog in elaka moln strax innan solen försvann bakom skogen på andra sidan sjön. ☹️

Detta är väl det enda som duger att visa och då förstår ni hur eländigt det var.

Jag gillar den! mycket fin. :thumbsup:

19 hours ago, Martin said:

Har låtit lite fallfrukt ligga kvar till koltrastarna som äter av äpplena med god aptit. Har tänkt att det blir en bra start på årets fågelmatning.

Nu har jag flera dagar senaste veckan haft en objuden gäst så nu åker fallfrukten så får vi se om den försvinner, annars blir det nog inte så mkt fågelmatning i vinter, för den typen av gäster behöver jag inte. Ca 25-30 cm råtta, fotograferad inneifrån köket genom ett smutsigt fönster med en 70-300 glugg.

Jag har också haft råttor vid min fågelmatning och har nu betes stationer utsatta och det har hjälpt.:)

Det var flera år sedan jag luftade makrot. Idag var det dags då jag letar efter motiv som ska hänga i sovrummet. Har dragit ner på färger mm för att få en stillsam ton i sovrummet. Om den nu någonsin blir printad liksom dennes kompisar som också togs i eftermiddags. Formatet är då iaf tänkt att bli något mindre, runt 40x50 cm eller nåt liknande :)

_DSC6028.jpg

20 timmar sedan, Rolf sade:

Fin bild i all sin enkelhet. Den kommer nog pryda sin plats i sovrummet.

Tack, då kanske jag är inne på rätt spår....🙂

12 timmar sedan, lillepv sade:

Stiligt Cope.

Tack så mkt lillepv🙂