Jump to content
Mona

Babbeltråden!!

Recommended Posts

Alla har vi våra downperioder. Skönt att du är på G igen :)
Så är det nog. Nu jäklar är vi på G igen :)Om ca två veckor ska jag återvända till platsen där klockgrodorna håller till. Då hoppas jag på full aktivitet så jag kan visa någon bild på dom :)

Toppen! Jag väntar med spänning på bilder på grodorna! Synd att man bor så långt ifrån, jag hade gärna velat se dom live :)

Då håller vi tummarna på att jag får några hyfsade bilder. Om du är i krokarna någongång så säg till så kan jag visa var dom håller till :)Nu har jag aldrig själv sett dom IRL men jag hoppas att det inte blir alltför svårt. Marken där dom levde är väldigt blöt och vattnig när jag var och letade efter dom för några veckor sedan. Hoppas att det har torkat upp lite tills jag kommer dit igen annars kan det bli svårt med macrobilder som var min tanke :)Hur som helst så hoppas jag att jag får några fina bilder oavsett objektiv.

Tack! Det hade varit kul att se dom plus en massa annat i Skåne som jag faktiskt inte har sett så mycket av. Skåne brukar mest vara en transportsträcka till kontinenten :P Om du har ett liggunderlag kan du ta med det om det är blött och geggigt :silly:

Skåne ÄR kontinenten :cheer: Liggunderlag är noterat, ska se om jag hittar något i garaget.

Då fick man fixat lite i trädgården idag också. Nu är det bara lite pill till imorgon sen är det nog färdigt för denna gången. Fint väder har vi haft, kanske lite blåsigt men soligt :)

Skåne ÄR kontinenten :cheer:
Hehe!! Ja, ni har iaf ett konstigt språk :cheer: :cheer: :cheer: ;) Här blev det inget trädgårdsarbete (tack och lov)!! Har varit ute och övningskört med dottern :)

Jag tycker inte att vi har ett konstigt språk, konstigt va? :P Övningskört låter trevligt. Om några år är det min tur :)

Jag tycker inte att vi har ett konstigt språk' date=' konstigt va? :P[/quote']Ja, det var konstigt :cheer: :cheer:
Övningskört låter trevligt. Om några år är det min tur :)
Jag vet inte om det är trevligt så här i början, snarare nervöst :woohoo: Jobbigt när man inte har full koll på pedalerna själv :unsure:

Hehe, jag kan förstå om det är jobbigt och framförallt hoppigt. Man kanske ska passa på att ta med sig vispgrädden så vispar den sig själv :)Nä, nu är det hockey. Vi hörs nog igen lite senare....

Jag undviker allt vad sport heter på tv, men hockey VM är kul! Dessutom vann ju Sverige i kväll :):)

Samma här, jag avskyr allt vad sport innebär förutom hockey VM och OS. Då blir jag fullständigt galen...

Galen blir jag inte, men det är kul att titta på om Sverige spelar. Nu funderar jag på om det verkligen är jag som säger detta... JAG tittar på sport... jo, jag är nog också galen :blink:

Här sitter man och har fått till en HDR som kanske kan funka, och vad händer??? Jo, save as.. i Photomatix är gråmarkerad och går inte att trycka på, utan jag får börja om, och naturligtvis hittar jag inte samma inställningar och får inte samma braiga bild. GrrGrrRRrrrr

Här sitter man och har fått till en HDR som kanske kan funka' date=' och vad händer??? Jo, save as.. i Photomatix är gråmarkerad och går inte att trycka på, utan jag får börja om, och naturligtvis hittar jag inte samma inställningar och får inte samma braiga bild. GrrGrrRRrrrr[/quote']Vad konstigt. Kan du inte spara dina inställningar heller så du kan se hur spakarna stod?

Jag sparade dom, men vet inte hur man kan se dom. Dom går inte att öppna.

Hmm...när jag sparade dom en gång så fick jag upp en bild där inställningarna fanns. Den bilden kopierade jag och sparade för framtida bruk :)Det var en sådan bild som bla mPetre postade i någon tidig HDR-tråd....

Jag kopierade den också för säkerhets skull, men den går av någon anledning inte att öppna heller. Den visar sig inte ens i mappen där jag sparade den. Konstigt!

Ja, det verkar skumt. Och precis här tar mina funderingar slut, jag är ingen hacker så jag kan nog inte hjälpa dig...tyvärr....

Nä, nu har jag redigerat så ögonen blöder. Det är dags att hoppa i säng.Sov gott, vi hörs imorgon...

Nu är grillen tänd. Ska prova gilla en hel kyckling med en öppnad ölburk som är instoppad i kycklingen. Har hört att det ska göra susen för saftigheten i köttet.Jag meddelar resultatet lite senare ikväll :)

Det låter smarrigt! Har också hört det där med ölburken. Du får visa smakprov när det är klart :PNu ska jag baka surdegsbröd :P

Det ska jag försöka göra :)Lycka till med brödet. Surdegsbröd står högt på favoritlistan.

Så här såg den ut efter ca 1 timme på grillen :)DSC_5174jpeg_055.JPGJag blev nöjd med resultatet och kommer göra om det. Tyvärr tog det lite lång tid innan jag hann skära upp den så den var kanske inte perfekt. Men så är det när man har små barn omkring sig :)