Jump to content
Mona

Babbeltråden!!

Recommended Posts

Medan vi väntar på skrikboxen så kan vi ju babbla i den här tråden så länge!!

Känner jag oss rätt kommer vi i alla fall att "Kladda ner" trådar. Men vi gör ett försök i alla fall!

Det tycker jag vi ska göra. Jag vet med mig att jag är en jäkel på att spåra ur och bli OT. Det måste vara en defekt som jag är född med :woohoo:

Nu är jag också på benen igen. Vilket fint väder vi har :)Jag är lite tveksam om jag ska åka utan henne och leta efter klockgrodorna. Tiden finns nu iaf. Jag tror nog jag väntar till hon kommer hem ifrån utflykten med fritis så hon både får middag och chansen att få se dom. Känner mig lite taskig annars då jag tror att hon vill se dom.

Njut av det fina vädret, här har det mulnat på ordentligt. Vänta du på Ida :)

Jag gör det, det uppskattas säkert :)Vad händer annars i gbg området?Jag fick order om att städa diskbänkarna inför påsken :( Men det är färdigt nu och jag har åter fria aktiviteter :)

Här händer inte så mycket just nu förutom att jag far runt med kvasten! Det blir en svinkall resa till Blåkulla i år :pinch:

Här händer inte så mycket just nu förutom att jag far runt med kvasten! Det blir en svinkall resa till Blåkulla i år :pinch:
:lol::lol: Då får du ta på mössan. Här är det jättefint för en gångs skull. Jag tror att jag ska gå ut i trädgården och kolla läget och eventuellt röja lite i garaget. Mina föräldrar har sålt sitt hus så jag tänkte göra plats för deras vinterhjul.

Det var mer jobb än jag trodde. Det blev dammsugning i garaget och allmän uppröjning samt en sväng till tippen. Platsen för hjulen är ännu inte skapad men nu har jag iaf hittat vilken plats dom ska ha. Alltid något :)

Det blev inga grodor idag heller. Vi åkte ut till platsen och pratade med husägaren där jag fick parkera min bil. Han sa att jag var lite tidigt ute. Om 1-1 1/2 månad är det full aktivitet och den skulle vara sommaren ut. Jag var välkommen att parkera på hans tomt då igen :)

Idag är en perfekt dag för att baka kanelbullar när det regnar och blåser svinkallt :silly:

Haha, absolut. Kanelbullar är aldrig fel. Här håller jag på med påskmat. Grabben kommer idag och så vi ska fira lite påsk. Håller med dig angående vädret, det är riktigt dåligt så det blir en innedag hela dagen. Men det skulle väl bli bättre igen i mitten på veckan hörde jag?

Helt klart gör vi det. Jag ¨år och funderar på att ta mig nedför berget och fota upp mot fyren i den blå timmen. Och det hade jag tänkt försöka göra denna veckan då jag är helt ledig. Men som vanligt är schemat nästan fullt så jag får se om jag hinner/orkar.Om du har tidningen Digitalfoto för alla så i det senaste numret är omslagsbilden tagen därifrån, dock inte upp mot stora fyren utan ut mot havet med den lilla fyren till vänster i bild. Hur vackert som helst.Jag vet inte riktigt var han stod när han tog bilden men det måste ha varit någonstans där jag stod och fotade sälen.

Den blå timmen vid vattnet är canon! Det måste du försöka när du får tid. Jag har tyvärr inte den tidningen, bara DigitalFoto, inte "för alla". Bra att få lite inspiration, då vet du hur det ska se ut när du varit där ;) Ser fram emot att se resultatet :)

Jag googlade på hans namn och hittade en del fina bilder ifrån honom. Här kommer en länk till en bild som liknar den som var med i tidningen. Den är antagligen tagen vid samma tillfälle men har en annan komposition.http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1979326.htm

Han har många fina foton. Det finns många liknande på FS. Dom inspirerar, och därför vill jag till Kullaberg och Hovs Hallar.

I dag införskaffades takbelysning till stugan. 16 st. LED lampor blev det + drivdon. LÄNK. Det kommer bli canon, men dom var inte helt gratis!! :)

Han har många fina foton. Det finns många liknande på FS. Dom inspirerar' date=' och därför vill jag till Kullaberg och Hovs Hallar.[/quote']Mmm, han verkar vara en duktig snubbe. Han bor tydligen bara runt 5 km ifrån mig. Ska se om jag vågar skicka ett mess via FS och fråga om jag får hänga med honom ut en gång det passar :)

I dag införskaffades takbelysning till stugan. 16 st. LED lampor blev det + drivdon. LÄNK. Det kommer bli canon' date=' men dom var inte helt gratis!! :)[/quote']Hehe, det kostar att ligga på topp även inom belysningsområdet :)