Jump to content
Sign in to follow this  
Malin Halvarsson

Canon EOS 1100D

Recommended Posts

Hej, nu kanske ni blir fundersamma varför jag skrev Canon 1100D när jag är en nikonist? Jag ska absolut inte byta kamera. Men det är så att jag ska ha nationella prov i svenska då vi ska hålla ett tal. Jag har valt att prata om kameror. Då ska jag prata om vad man ska tänka på när man ska köpa en kamera och lite info om två kameror. Jag har valt Nikon D3100 och Canon 1100D. Jag har hittat all information om D3100 som jag behöver men jag måste få lite hjälp med Canons. Jag hittar ingen sida där det står så viktig information. Då tänkte jag att någon här på forumet kan hjälpa mig lite. Jag har lite frågor som jag ska ställa er så ni vet vad ni kan gå efter.1. Har den samma uppbyggnad som Nikons D3100? Att den har en guide i sig ex?2. Har 1100D en motor i huset?3. Är det något speciellt man ska tänka på när man ska köpa objektiv till 1100D?Jag är oerhört tacksam för svar! :)

Jag har den inte själv och har inte ens sett en sådan, men efter att snabbt ha kollat så:1) Ja - den har nybörjarguide (vet ej hur omfattande)2) Stabiliseringsmotor, eller vad för motor? Nej, Canon kör med IS i objektiven istället för i huset.3) Gamla objektiv med autofokus och EF-fattning fungerar, liksom de flesta nya som t.ex. Cyberphoto säljer. Vet inte om det finns något undantag.Länk till kameran (med info) hos Cyberphoto.Till Canons egen sida om kameran.Där hittar du säkert mer matnyttigt!

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än Martin, men jag är nog 100% säker på att alla Canons objektiv passar till den. Det är bara på fullformat som EF-S objektiv inte passar.