Jump to content
Sign in to follow this  
Martin

Nikon D4

Recommended Posts

Jag är ju Canonist och skulle inte vara otrogen, så det här är ju ingen kamera som lockar mig (host host). Nikon lanserar idag sin Nikon D4, uppföljaren till D3 och D3s.Enligt ett minireportage på Fotosidan.se utmanar Nikon nu sin konkurrent Canon och deras EOS 1DX på mer eller mindre alla punkter.Någon som blev sugen? :P

Jag är ju Canonist och skulle inte vara otrogen' date=' så det här är ju ingen kamera som lockar mig (host host). Nikon lanserar idag sin Nikon D4, uppföljaren till D3 och D3s.Enligt ett minireportage på Fotosidan.se utmanar Nikon nu sin konkurrent Canon och deras EOS 1DX på mer eller mindre alla punkter.Någon som blev sugen? :P
Lite sugen blir man väl allt men det kommer förbli en dröm för min del. Jag reder ju inte ens ut min D90 ;)

Klart det skulle vara en dröm att ha en sådan kamera en D4 men det får bli en dröm.Har inte dom pengarna skulle ta mej cirka 4 - 5 år att spara till en sådan.Men det är klart vinner jag en massa pengar så varför inte.Satsar på min D700 och satsar på lite ny optik som är ljusstark i stället.

Nu har jag inte lusläst specarna men lite snabbt kan jag konstatera att jag nog nöjer mig ett tag till med min D3'a. Häftig kamera, javisst men inte så häftig att jag tänker lägga 50+ kkr på en uppgradering.

Intressant att det kommit så många ny hus/varianter/efterföljare på D3 och inget alls på D700 sedan 2008? Inte ens en fw-uupdatering under dessa år... Alltså är väl 700:an en perfekt kamera som jag måste vara nöjd med :P:P:P Visst lockar det med ett nytt hus - men jag är mer sugen på en F5 eller ev en F6 :laugh: