Jump to content

Recommended Posts

Då jag ser att Monas dotter Meddelat i sin fbprofil så känner jag att det behövs sägas att hon inte längre finns med oss. En anhörig ville inledningsvis inte att vi skulle berätta men jag ser inga hinder då det ändå står på fb. Så jag vill med sorg meddela att hon ryckts ifrån oss i förtid. Vår vän och mentor. Jag är tyvärr inte inne här så ofta men tyckte ändå att ni på ngt sätt borde få veta....Mona var en länk till er för mig och även om hon nu inte är med oss så hoppas jag att jag i ngn form ska få träffa er igen i ngt sammanhang. Kommer aldrig att bli samma men jag sörjer henne och ni är fortfarande en del av Mona för mig <3 jag saknar henne ngt så oändligt....en så fin vän som lämnat och som lärde mig se naturen och de små tingen <3

Det är så tragiskt det som hänt. Mona var en av de som faktiskt lärde mig foto från tidigare forum men även här (självklart är det fler av er som hjälp mig med mina kunskaper) och jag är så otroligt tacksam för att ha haft henne i mitt liv. Hon peppade mig och mitt fotograferande och det kommer jag alltid minnas.

Hon kommer vara evigt saknad, fina Mona. 

Det är som andra sagt oerhört tragiskt. Jag har dock fina minnen av Mona, båda fotosammanhang med utflykter men också intressanta diskussioner om allt och inget, livets mysterier och bara tidsfördriv. Det som jag slås av när jag läser vad folk här och på FB skriver om henne så är det i all tragik ljusa minnen som lyfts fram, och minnen kan ingen ta ifrån mig / oss och jag tycker det är viktigt att våga minnas. 

Det slår mig också att oavsett vad vi har för primär fotoinriktning är det många av oss som inspirerats av Mona och som känner att hon gett och lärt oss mycket, om inte annat att alltid se positivt på saker. Det visar på vilken stor person hon var, och vilken bredd hon hade. Att inspirera inte bara i det man själv är bra på och tycker är intressant (avseende motiv då), utan även i andra. För många av oss som känt oss inspirerade och tagit del av lärdom har ju ganska stora skillnader i våra nischer.

Mitt i allt det tragiska, tycker jag det är fina minnen värda att bevara.