Martin 1083 Posted April 1 Share Posted April 1 Häromdagen tog jag en snabbvisit sen eftermiddag/kväll vid Pulken, Skånes eget Hornborgasjön där tranorna mellanlandar innan de anländer sitt eget Mecka. Hade aldrig varit där så var lite spänd över vad som skulle vänta mig, både hur sol skulle ligga men även avstånd. Blev ändå helt ok "trandansdebut". 1. Många tranor var det (8.800 enligt senaste räkning på anslag) 2. Gravänder fanns det ett gäng också 3. Inflygning inför övernattning 4. Tranor på korsen och tvärsen, längden och bredden... 5. Oklart om det är antydan till trandans eller two-step... 6. Dans eller karate... kanske är same same... 7. Bröstar upp sig 8. Lite stämnings/skymningsbilder, fick inte riktigt till det ljus jag sökte... 9. Kvällssol Link to post Share on other sites
Rolf 1900 Posted April 1 Share Posted April 1 Mycket trevligt Martin. Massor av tranor, våren är äntligen här! Martin 1 Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted April 1 Share Posted April 1 Stämningsfullt och intressant att se Martin! Martin 1 Link to post Share on other sites
Cope 5131 Posted April 2 Share Posted April 2 Trevliga bilder från en gissningsvis trevlig dag👍 Skönt att våren är på ingång... Martin 1 Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2655 Posted April 7 Share Posted April 7 Härliga bilder med vårkänsla i. Kan tänka att du hade en både vacker och ljudlig stund där. Martin 1 Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 908 Posted April 8 Share Posted April 8 Vilka fina bilder! Underbart att se tranorna Martin 1 Link to post Share on other sites
Martin 1083 Posted April 8 Author Share Posted April 8 On 2021-04-07 at 8:39 AM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Härliga bilder med vårkänsla i. Kan tänka att du hade en både vacker och ljudlig stund där. Jo de tutade rätt bra Link to post Share on other sites
Recommended Posts